Jean Michelle Jarre i C64-spil
Fra : Johnny Præstholm Nie~

Dato : 08-05-05 17:05

Hej allesammen!

Jeg søger en CD med Jean Michelle Jarre. Den eneste ledetråd jeg har
til den, er et C64 spil, der hedder Yie-ar Kung-fu, hvor et nummer fra
CD´en er blevet brugt. Jeg kender ikke navnet på det.
Det er IKKE spillet IK+, jeg tænker på, hvor noget af hans musik også
er blevet brugt. Vanskeligt spørgsmål, men håber at nogen kan hjælpe
mig.

Mvh.
Johnny Præstholm

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 08-05-05 19:40

"Johnny Præstholm Nielsen (slet CGP1M)" <johnny.praestholm@CGP1Mprivat.dk>
skrev i en meddelelse news:11155685060.79249083532121@dtext.news.tele.dk...
> Hej allesammen!
>
> Jeg søger en CD med Jean Michelle Jarre. >

Det skulle fremgå ved at følge følgende link:
http://www.ocremix.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1163496#1163496

Hvor det bla. hedder :
If anyone is interested, this is indeed a Jean-Michel Jarre tune; it is
called Les Chants Magnétiques 4 (Magnetic Fields Part 4), and can be found
on the Chants Magnétiques (Magnetic Fields) album, released in 1984. It's
cool remixed this way

VH
/Carsten

Fra : Steen

Dato : 09-05-05 15:36

Carsten D Andersen wrote:

> [...]
> is called Les Chants Magnétiques 4 (Magnetic Fields Part 4), and can
> be found on the Chants Magnétiques (Magnetic Fields) album, released

Hvis du vil høre den, som den lød på 64'eren, kan du downloade den her:
http://gallium.prg.dtu.dk/HVSC/C64Music/Galway_Martin/Yie_Ar_Kung_Fu.sid

Det kræver dog, at du har programmet SIDplayer, til at afspille
C64-lydfiler. Du kan downloade programmet på
http://www.gsldata.se/cgi-bin/c64/sp2w.zip

Programmet fylder kun 445 kB.

http://www.hvsc.c64.org/ kan du hente stort set alt, hvad der nogensinde
er lavet af musik til 64'eren.

God fornøjelse!

Mvh Steen

Fra : Jacob E.

Dato : 10-05-05 08:14

Steen wrote:

> [...]
>
> Programmet fylder kun 445 kB.
>
> På http://www.hvsc.c64.org/ kan du hente stort set alt, hvad der
> nogensinde er lavet af musik til 64'eren.

Hvor dejligt nørdet...

Mvh Jacob E.

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 16:48

Steen wrote:

> [...]
>
> Programmet fylder kun 445 kB.
>
> På http://www.hvsc.c64.org/ kan du hente stort set alt, hvad der
> nogensinde er lavet af musik til 64'eren.

Rob Hubbard lavede en ret fed version af Jean Michel Jarres' Zoolook på
C64 der vist aldrig var i noget spil.
Mener jeg har hørt den i en demo eller lignende. Måske har de den på
hvsc.

Der findes også et SID plug-in til Winamp. Det virker fint men det er en
smule klodset.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Steen

Dato : 11-05-05 13:45

Sune Salminen wrote:

> Rob Hubbard lavede en ret fed version af Jean Michel Jarres' Zoolook
> på C64 der vist aldrig var i noget spil.
> Mener jeg har hørt den i en demo eller lignende. Måske har de den på
> hvsc.

Gud, det er rigtigt! Den havde jeg glemt! Jeg har kun hørt den i en eller
anden "New Year Demo" - jeg kan ikke huske, hvad gruppen hed, men sidste
part var af en "Dr. Dolby", han havde sprites, der forestillede
Dolby-symboler helt ude i hjørnerne (altså under borderen, som var slået
fra, så man kunne se dem) og musikken til den part var Kraftwerks "The
Model".

Åh, disse minder...

/steen