Raveonettes - My boyfriend's back - er det~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-04-05 18:39

jeg troede sune havde skrevet det hele selv?...
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas

Dato : 28-04-05 18:54

> jeg troede sune havde skrevet det hele selv?...

Prøv så sammenlign nummeret 'Here comes Mary', med The Everly Brothers
'Dream' (eller 'All I have to do is dream').

De minder utrolig meget om hinanden... Sune har godtnok også sagt, at hans
mening med nummeret, var at lave et 'Everly Brothers-agtigt' nummer, som en
hyldest til dem... Og det er da også et udemærket nummer... Men hold da op
hvor lyder det meget som det andet... Hvem sagde plagiat? *he he*

..Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-04-05 21:50

> [...]
> op
> hvor lyder det meget som det andet... Hvem sagde plagiat? *he he*

Jeg eeeelsker simpelthen pladen og hele stilen!
Det hele minder om noget man har hørt før og det kan jeg faktisk godt lide.
50 - 60'er lyden- jeg er vild med det! - selvom det hele lyder velkendt, så
er det jo nye numre, som blot minder om noget og det skaber hele pladens
stil eller udtryk, eller hvad man nu kalder det, men My Boyfriend's Back er
slet og ret et remake - og så tænkte jeg på om nogen andre numre er det?
Da Sune spillede i Psyched Up Janis ved jeg at han lavede remakes - bl.a. Be
My Baby, men jeg troede ikke han lavede remakes mere... uanset hvad, så er
Pretty In Black det bedste album jeg har købt i laang tid - alle numrene er
gode imo.

Fra : Thomas

Dato : 28-04-05 23:15

> ...men My Boyfriend's Back er
> slet og ret et remake - og så tænkte jeg på om nogen andre numre er det?

Nu er jeg ikke den store raveonettes ekspert. Jeg er mere inde i PUJ.

Jeg ved ikke om andre Raveonettes numre, er remakes (eller covers) -
Men det står vel i coveret til pladen, hvem der har skrevet numrene??

Mvh. Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-04-05 16:40

> Jeg ved ikke om andre Raveonettes numre, er remakes (eller covers) -
> Men det står vel i coveret til pladen, hvem der har skrevet numrene??

jeg er kommet frem til at en gruppe ved navn the angels har lavet det her
nummer (my boyfriend's back), så det nummer er et remake - resten tror jeg
er raveonettes egen fortjeneste... uanset hvad så er det det album der kører
24/7 pt.

Fra : Anders Hellerup Mads~

Dato : 29-04-05 17:10

Thomas wrote:
> [...]
> hyldest til dem... Og det er da også et udemærket nummer... Men hold da op
> hvor lyder det meget som det andet... Hvem sagde plagiat? *he he*

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det plagiat - godt nok lyder de to numre
næsten ens men så stopper ligheden også. 'Dream' handler om at dagdrømme
om en pige man er forelsket i, mens 'Here Comes Mary' når omkring mord,
selvmord og skidte knægte der går i bander.

Jeg syntes faktisk 'Here Comes Mary' ret godt illustrerer albummets
titel, og det tema der går igen igennem alle numrene. Det lyder så
smukt, men lytter man lidt ekstra efter så er det hele kulsort. Et helt
igennem super album!

Hilsen Anders

Fra : Thomas

Dato : 30-04-05 00:28

"Anders Hellerup Madsen" <anders@hellerup-madsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om jeg vil kalde det plagiat - godt nok lyder de to numre
> næsten ens men så stopper ligheden også.

ja netop... De lyder næsten helt ens... Det syntes jeg nu er en MEGET stor
lighed...

> 'Dream' handler om at dagdrømme
> om en pige man er forelsket i, mens 'Here Comes Mary' når omkring mord,
> selvmord og skidte knægte der går i bander.

Ja temaet i teksterne er naturligvis forskellige... Det er to vidt
forskellige
tekster... Min pointe var også, at melodierne til de to numre, er næsten
identiske...

..Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-04-05 10:20

> Ja temaet i teksterne er naturligvis forskellige... Det er to vidt
> forskellige
> tekster... Min pointe var også, at melodierne til de to numre, er næsten
> identiske...

jeg har siddet og lyttet lidt nu hvor du har nævnt det og man kan med lidt
god vilje godt synge dream engang imellem, men det er ikke meget - jeg
tror, som sagt, kun at my boyfriend's back er den eneste direkte remake -
resten er blot inspireret af det gamle.

Lige et fif - læg cden i en discman og gå i seng og lig og lyt - skønt!
Jeg gik i seng ved 1.30 tiden igår nat og kunne ikke rigtigt sove - så tog
jeg min knægts walkman og lå der i mørket og hørte skiven og det blev den
godt nok ikke ringere af... jeg var hensat i trance af velvære.... eller
noget... (nej jeg arbejder ikke for Colombia!)