Noget dansk rock ala Deep Purple eller Van~
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-04-05 19:37

Jeg er begyndt at høre en del af disse fede gamle hardrock-bands, og så kom
jeg til at tænke om der måske var nogle danske bands der havde lavet noget
lignende, både i nyere tid og fra den periode af.

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 24-04-05 20:21

Hej Søren

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Jeg er begyndt at høre en del af disse fede gamle hardrock-bands, og så
> kom jeg til at tænke om der måske var nogle danske bands der havde lavet
> noget lignende, både i nyere tid og fra den periode af.

Jeg gik faktisk og funderede over det samme forleden. Men kunne ikke rigtigt
komme i tanker om ret meget.

Der var engang en gruppe fra Ålborg, som omkring 1975-76 udgav et par LP'er
(Liza og Take a Look Again). Jeg kan huske dem fra nogle ungdomsskolefester
og husker det som noget ret højt og meget guitar.

Noget senere var der børnerockgruppen Parkering Forbudt, men de var vel mere
et resultat af BZ-er og punk-æraen.

mvh

Steen Lindkvist

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 24-04-05 20:23

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> LP'er (Liza og Take a Look Again). Jeg kan huske dem fra nogle
> ungdomsskolefester og husker det som noget ret højt og meget guitar.

Jeg glemte: Gruppens navn var Liza, og det var også titlen på deres første
LP

mvh

Steen Lindkvist

Fra : MVJ

Dato : 24-04-05 20:45

Søren Kjeldsen wrote:
> Jeg er begyndt at høre en del af disse fede gamle hardrock-bands, og så kom
> jeg til at tænke om der måske var nogle danske bands der havde lavet noget
> lignende, både i nyere tid og fra den periode af.

Der er et dansk band der hedder Barock (www.barockonline.dk elller
barock.mymusic.dk) som spiller kanon godt, de er meget indspireret af DP
og Malmsteen og det er mest et godt mix af deres musik. Hvis man kan
lide DP tror jeg næppe man bliver skuffet trods der er lang vej fra DP
til Barock. Tjah.. Håber det kan bruges

MVH
Vinther

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-04-05 21:38

> [...]
> og Malmsteen og det er mest et godt mix af deres musik. Hvis man kan lide
> DP tror jeg næppe man bliver skuffet trods der er lang vej fra DP til

Hentede de 4 "samples", det er ok, og de er i hvert fald dygtige musikanter.
Men det er lidt for meget skønsang og klaver for mig lige for tiden (kommer
til at tænke på noget tidligt Saybia jeg har hørt, bare en del hårdere og
flottere)

Fra : Ralph

Dato : 24-04-05 23:35

"MVJ" <mvj@adslhome.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Der er et dansk band der hedder Barock (www.barockonline.dk elller
> barock.mymusic.dk) som spiller kanon godt, de er meget indspireret af DP
> og Malmsteen og det er mest et godt mix af deres musik. Hvis man kan

DP NEJ, jeg føler mig som 19 årig igen, Sparks+Queen+Jim Steinmann, meget
godt, men DP, NEJ.

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 22:15

On Sun, 24 Apr 2005 20:36:55 +0200, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Jeg er begyndt at høre en del af disse fede gamle hardrock-bands, og så kom
>jeg til at tænke om der måske var nogle danske bands der havde lavet noget
>lignende, både i nyere tid og fra den periode af.

Disse gutter spiller endog meget lignende materiale www.krackerjack.dk
De har vist ikke noget materiale online, men hvis du skulle komme i
nærheden af en af deres koncerter, kan det varmt anbefales.

Jeg kom også til at tænke på noget af det tidlige Dizzy Mizz Lizzy.
Der er både tunge rytmer og talent i rigt mål, selv om stilen nok er
lidt anderledes.

/Alex

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-04-05 09:31

> [...]
> kom jeg til at tænke om der måske var nogle danske bands der havde lavet
> noget lignende, både i nyere tid og fra den periode af.

Prøv http://www.sonsoftomorrow.com/. De er meget inspireret af Black Sabbath
og Purple.

....og så er jeg jo meget begejstret for Cornerstone
http://www.cornerstonemusic.dk/, men det er ikke helt samme boldgade, men
prøv alligevel.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe