DMA ramt af rablende vanvid
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-05 16:17

dette indlæg er skrevet på dansk

Hvorfor det skal hedde "Danish music Awards" ved jeg ikke. Vi taler dansk i
Danmark. Nå men det var ikke det, skidt nu med det.

KATEGORIEN ÅRETS DANSKTOP-UDGIVELSE
Her er der altså noget som er rablet for dem. Der var 3 nominerede i denne
kategori. det var Kandis, Souveniers og Nabourgh. Her spør`man så sig selv.
Er denne nominering foretaget af en person som ikke aner et klap om
musikgenrer eller er stokdøv.
Mig bekendt er dansktopmusik lig med grupper som: Kandis, Bjørn og Okay,
Johny Reymer, Richard Ragnvald, Jodle Birge, Lis og Per, Keld og Hilda og
Kim og Hallo, med den slags musik som de spiller.
Hvad i al verdens riger og lande har Souveniers og Nabourgh at gøre i
selskab med "Kære lille mormor-musik". Det er sgu da sygt. Hvad tænker de
folk som nominerer egentlig på. Hvis de tænker.
Er det ikke meningen at man nominerer forskellige musikgenrer. Det
troede jeg. Jeg kan ikke engnag forestille mig at Souveniers og Nabourgh
føler sig hjemme i dansktop-selskab.
Når du dem som nominerer ikke har en hylende fis forstand på hvad de har
med at gøre vil jeg foreslå følgende nomineringer til næste år:

ÅRETS HEAVY METAL UDGIVELSE:
Keld og Hilda:

ÅRETS DØDSMETAL UDGIVELSE:
Richard Ragnvald

ÅRETS DANSKTOPUDGIVELSE:
Cliff Richard

ÅRETS SVENSKTOPUDGIVELSE:
Helmuth Lotti

ÅRETS SLAGER-UDGIVELSE:
Gudrun

ÅRETS NYE NAVN:
Karl Børge

Nej, men helt ærligt. Altså uden det der med at i måske ikke kan lide
dansktop og alt det der, virker det så ikke som om der er noget galt i
nomineringsprocedurer. Det mente de i hvert fald i radioens "Det er dansk" i
eftermiddag.
Men i sig selv er det jo ikke ligefrem ret meget værd at nominere
slagere indenfor den populære i et program som DMA. Dem som kan lide sådan
noget blander sig nok ikke ligefrem i DMA-selskab. Vi kunne da også se at
valget af årets dansktopudgivelse gik til Souvenirs. Den af de nominerede
som intet havde med dansktop at gøre. Det tyder ikke på at det er folk med
viden indenfior dansktop som har med tingene at gøre, når de kunne vælge en
gruppe som intet har med det at gøre. Den som havde med dansktop at gøre,
valgte de ikke. gak gak.
..
Hvis der overhovedet skal være en gruppe som hedder dansktop, så skal
det da nødvendigvis være dansktop man skal vælge imellem og vælgerne skal
have forstand på dansktop.

Det må i da vel også mene, eller hwa?

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 07-03-05 16:24

Åge Halldorsson wrote:

> Det må i da vel også mene, eller hwa?

Ja, jeg har også netop for et døgns tid siden eller så gjort opmærksom
på Souvenirs underlige placering i en dansktopkategori. Det må da være
krænkende for Souvenir at blive placeret i en sådan kategori.

Det overrasker mig egentlig, at du overhovedet er bekendt med et show
som DMA, der jo helt sikkert ikke har dig i målgruppen. Selv ser jeg det
heller ikke, men det vil givetvis være af andre grunde en dig. Jeg havde
nemlig influenze og hørte udpluk fra det i radioen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-03-05 16:51

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> heller ikke, men det vil givetvis være af andre grunde en dig. Jeg havde
> nemlig influenze og hørte udpluk fra det i radioen.
________________

Jeg bryder mig betemt ikke om dma-musik, men jeg hørte om det i "Det er
dansk" hvor de pointerede det absurde i placeringen af de 2 af de 3
nominerede i dansktopgruppen. De talte om at udvælgelsen måtte være foregået
af en ung medarbejder som intet vidste om dansktop. De mente også at det
helt sikker ikke ville komme til at ske en gang mere.
DMA er forøvrigt stærkt ensidigt. Man mangler en masse
nomineringsgrupper, hvis man vil favne al den folkelige musik. Hvad med:

ÅRETS COUNTRYROCK-UDGIVELSE
F.ks. Alan jackson

ÅRETS TRADITIONEL COUNTRYUDGIVELSE
F.eks. Heidi Hauge

ÅRETS SPILLEMANDS-UDGIVELSE:
F.eks: Vindstyrke 15

ÅRETS NYE DANSKTOPNAVN:
F.eks: Ebbe Frank (Bade med og uden)

ÅRETS DANSKTOPGRUPPE
F,eks: Kim og Hallo

ÅRETS DANSEBANDGERUPPE
F.eks. Bjørn og Okay

ÅRETS ROCKANROEL-NAVN
F.eks. Van Morrison

ÅRETS DANSKE ROCKANDROEL-NAVN
F.eks. Rock Nalle

ÅRETS PIGTRÅDSGRUPPE
F.eks. Clifters (som eksisterer på ca. 40. år)

Som man kan se alle disse navne, som er blandt vore mest populære navne, ja
dem hører vi ikke meget til i DMA. At vi ikke gør det, signalerer ikke
ligefrem alsidighed i DMA. DMA fortæller ikke meget om hvad der er rigtigt
populært.

Hilsen Åge

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-03-05 17:04

> [...]
> dem hører vi ikke meget til i DMA. At vi ikke gør det, signalerer ikke
> ligefrem alsidighed i DMA. DMA fortæller ikke meget om hvad der er rigtigt

Tjah... Nu er der jo heller ikke Heavy Metals, Dødsmetals, Nu-metals o.s.v
nomineringer, så os ydergrupper må jo lide for mainstreamen. Selvom vi
ligger i hver vores retning af smagsgrænsen.

Fra : Holst

Dato : 07-03-05 17:22

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> dem hører vi ikke meget til i DMA. At vi ikke gør det, signalerer ikke
> ligefrem alsidighed i DMA. DMA fortæller ikke meget om hvad der er rigtigt

Helt enig. DMA er ikke særlig alsidig. Der er ingen tvivl om, at DMA
stort set kun favner mainstream og ikke andet. Men det vil jo generelt
også være umuligt at skulle favne alt. Du nævner en masse kategorier,
som ikke var med ved DMA. Den hårde rockmusik kunne helt sikkert også
stille med en række kategorier, som DMA end ikke er i nærheden af i dag.
Og hvad med den danske jazzmusik?

Man skal ikke gøre DMA til mere end det er. Dog kunne man godt ønske, at
der var en vis fornuft i valget af nominerede i de forskellige
kategorier. Jeg ved ikke, hvor Souvenirs skal placeres, men det er i
hvert fald ikke i en dansktopkategori.

Fra : ASKF

Dato : 08-03-05 13:24

Åge Halldorsson ytrede sig i
<422c701d$0$48692$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> med dette:

>dette indlæg er skrevet på dansk
>

>Hvorfor det skal hedde "Danish music Awards" ved jeg ikke. Vi taler dansk i
>Danmark. Nå men det var ikke det, skidt nu med det.

Tja, jeg troede at DMA stod for Dansk Middelmådigt Arbejde?

Det ville da være det mest passende til den flok pop og poprock
nomineringer. Så vidt jeg kunne se/høre var der ingen af de nominerede
som kunne formå at hæve sig over middelmådighedens hængedyng, hvad der
jo skal til for at deres musik også bliver spillet i radioen om blot et
år eller to.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 22:46

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som kunne formå at hæve sig over middelmådighedens hængedyng, hvad der
> jo skal til for at deres musik også bliver spillet i radioen om blot et

Tja, men nu er det, at få en melodi på Dansk Toppen, eller at vinde DGP jo
ikke det samme som at have lavet en evergreen.
Faktisk har vi jo tit set, at det i DGP har været alt muligt andet, end lige
vinderen, som er blevet populære. Men at Souvenirs og Neighbours ender i
Dansk top regi, det kan vel godt forsvares. Det ser jeg ingen fejl i. De
har da vist lidt mere end snuset til det.... Eller tager jeg helt fejl.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-05 15:07

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Dansk top regi, det kan vel godt forsvares.
SV: Nej det kan det godt nok ikke. Over hele hovedet ikke, Benny. Det svarer
til at Keld og Hilda kom i kategorien Døds-metal eller Heavy metal. De to af
grupperne havde ikke tilnærmelsesvis bare en antydning af tilhørsforhold til
genren, dansktopmusik. Kandis på den ene side og de to andre på den anden
side spillede to vidt forskellige musikgenrer og så skal man altså ikke
komme dem i kategorien dansktopmusik.
Hvorfor skal man så have genre-kategorier hvis man ikke fylder de
rigtige genrer i de enkelte beholdere

Det ser jeg ingen fejl i
SV: Nej altså Beeennnnyyyy... Nu syns jeg altså godt nok liiigeee...

> Eller tager jeg helt fejl.
SV: Ja, altså nu du selv spør`såååå.......

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-03-05 05:15

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:422f02a9$0$673$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
svarer
> til at Keld og Hilda kom i kategorien Døds-metal eller Heavy metal.

Jeg var da lige ved at være i tvivl, om det ikke var, og jo det var det da,
det var da Nils Torp & Sofie Bonde nede fra Suldrup....
Det jeg lige umiddelbart fandt frem her, kunne da uden problemer, snige sig
ind på Dansk Toppen... Ja jeg mener endda, at flere af dem har været der.
Men jeg har da godt nok ikke lige fulgt dem sådan særligt nøje, men det
skulle da have skiftet stil alvorligt, hvis de ikke skulle kunne befinde sig
i den katagori. Nu har jeg godt nok ikke hørt Cirkus albummet, men når man
lige har hørt Lille Palle, med en gammel traver, derinde... Som Keld &
Donkey'erne lavede meget bedre, allerede i 66 - 68 stykker, så må Nils &
Sofie da være et friskt pust.

Men Keld i Dødsmetal.... Det tror jeg nu ikke lige han vil bryde sig om, men
lidt forrygende rock, det vil han vist ikke stå tilbage for.

Neighbours.... Er det ikke Helge Engelbrecht og hans nabo. De burde da,
hvis jeg ikke husker helt galt, også sagtens kunne rummes der.
Dansk toppen, er da andet end Kandis, og det er tilladt at lyde anderledes
end dem. Så hvis bare Helge holder standarden, så kan det da kun være godt.
Men det kan da godt være, at Dansk toppen er blevet så smal, at Bamse skal
tabe sig yderligere 25 Kg, for ikke den skal vende bunden i vejret.

M.V.H.....Benny..