Melmix kan umuligt være ulempe
Fra : Bo Warming

Dato : 12-05-05 07:01

Camilla Plum med økofrelst ordonani har skaffet sig medieplads ved retssag

Om bagere bruger mel de selv blander med diverse eller de køber som melmix
kan umuligt betyde noget for smagen. I tørt pulver sker ingen udveksling af
molekyler mellem de forskellige partikler.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-05-05 11:31

> Camilla Plum med økofrelst ordonani har skaffet sig medieplads ved
> retssag

På samme måde har ordonanisten Bo Warming skaffet sig medieplads ved at
kommentere Camilla Plum...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Bo Warming

Dato : 12-05-05 19:10

> På samme måde har ordonanisten Bo Warming skaffet sig medieplads ved at
> kommentere Camilla Plum...

Hvem kan smage om mel er blandet med de andre ingredienter hos leverandøren
af bage-råstoffer eller i bageriet.
(og hvem tør vædde på at de kan smage forskel ved blndforsøg).
Plum har en svag sag. Men ingen har kunne angribe min sag.

At blive klog på mad-kemi er det eneste afgørende her..
At der skal retssag til for at Plum kan gøre sig, tyder på at hun - trods
job ved Politikens hus - er en "kvinde på jagt efter en sag"

Fra : ThomasB

Dato : 13-05-05 07:24

> [...]
> kan umuligt betyde noget for smagen. I tørt pulver sker ingen udveksling
> af molekyler mellem de forskellige partikler.

Jeg er helt klart for snobbet til at købe melblandinger.

Og så synes jeg at dem der bruger melblandinger, signalerer manglende
overskud til at snobbe-kæle for maden.

Hvis man ikke kan smage forskel, kan jeg da ikke se hvorfor man overhovedet
skal bruge melblandinger.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-05 16:52

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> [...]
> overskud til at snobbe-kæle for maden.
>
> Hvis man ikke kan smage forskel, kan jeg da ikke se hvorfor man

Næsten alle københavnske bagerforretninger er overtaget af jugoslaver og
andre indvandrere. De har ikke vor tradition for at smage til efter danske
kunders smag, så det er vist klogt at de får en sæk med både mel og korn og
hævemiddel til trekornsbrød og en anden til femkornsbrød og en tredie til
rundstykker osv.
Der bliver ikke ringere af det.
Jeg ville ikke købe mix til hobbybagning, men jeg tror ikke Camilla Plum kan
smage forskel med bind for øjnene om brød er bagt selvblandet eller via
melmix.

Fra : ThomasB

Dato : 14-05-05 13:52

> [...]
> kunders smag, så det er vist klogt at de får en sæk med både mel og korn
> og hævemiddel til trekornsbrød og en anden til femkornsbrød og en tredie

Jeg har lært at det der gør maden god, er alt det man ikke putter i med
vilje

> Jeg ville ikke købe mix til hobbybagning, men jeg tror ikke Camilla Plum
> kan smage forskel med bind for øjnene om brød er bagt selvblandet eller
> via melmix.

Da jeg var barn var rundstykkerne ikke helt ens, nogle var lidt flade, nogle
var lidt tørre, andre var lidt mere brændte, og nogle gange var der sågar
lidt sesam på, når bageren ikke havde mere birkes.
Rosinbollerne havde ikke altid samme antal rosiner, men det passede næsten
altid med at der var lige præcis det antal man havde lyst til den dag.
Nogle tebirkes var der meget creme i, andre var lidt fattige på creme, nogle
gange var man lidt irriteret over at der var for lidt, andre gange var der
vammelt meget. Det kunne man så meddele bageren, og så fik man lidt tid til
at gå med det.
Hvem har ikke stået hos bageren, og fået bagerjomfruen til at fiske helt ind
bagerst efter den største romkugle, som var 2 mm større og havde godt med
krymmel i forhold til de andre der lå forest?

Og hvem kender ikke den følelse af snobbe-væmmelse, når man fandt et hår,
som man fik gravet ud og smidt bort inden man brækkede sig?

Nu til dags skal man også betale lidt ekstra end halvdelen, når man
bestiller et halvt franskbrød.

Når jeg køber brød hos bageren så mangler jeg, at det samme brød er lidt
forskelligt hver gang.
Jeg vil gerne overraskes lidt, ellers bliver det for kedeligt.

Ligesom med McDonalds mad. Det er for ens hver gang.

Men ja, det er ren snobberi, og måske projicerer Camilla Plum de manglende
forskelligheder, den manglende brød-personlighed og hyggen over i
melblandinger?

Rationelt er jeg enig i at melblandinger er lige så gode, men det *føles*
forkert.