Osten i en parisertoast.
Fra : K. Larsen

Dato : 09-04-05 16:34

Når jeg går på grillen og beder om en parisertoast, hvilken ost er det så
endeligt som er i den ?

Kim

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-04-05 16:38

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev:

> Når jeg går på grillen og beder om en parisertoast, hvilken ost er det så
> endeligt som er i den ?

Formentlig har det ikke meget med ost at gøre, men er en smelteost af typen
"cheddar" - hvilket naturligvis ikke har noget med rigtig cheddar at gøre
heller. Supermarkedet har typen (endda i to farver) - det er den pakke, hvor
skiverne er pakket ind enkeltvis i plastfolie. Konsistensen er omtrent som
en ostehaps fra Lillebror. Smagen er u-ostet og salt - omtrent som rejeost
uden rejer i.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-04-05 19:22

Kevin Edelvang - virker@ikke.invalid
4257f6b0$0$79463$14726298@news.sunsite.dk
skrev følgende:

> [...]
> Konsistensen er omtrent som en ostehaps fra Lillebror. Smagen er
> u-ostet og salt - omtrent som rejeost uden rejer i.

Du laver også din parisertoast med rigtig ost kan jeg fornemme. :) Mums!

--
Martin Petersen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-04-05 19:29

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev:

> Du laver også din parisertoast med rigtig ost kan jeg fornemme. :) Mums!

Nej, det vil jeg ligegodt ikke have siddende på mig

Jeg bryder mig ikke ret meget om "parisertoast", men kan da godt lide den
rigtige variant med landskinke og emmenthaler. Evt. med lidt god dijon ved
siden af. Men kender dog osten fra mit tidligere, mere dunkle gastronomiske
liv.

Mvh
Kevin Edelvang