Feder disse ting?
Fra : Morten

Dato : 02-04-05 14:09

Hej

Er det rigtigt forstået at disse ting ikke feder og derfor er gode at spise
så mange af som muligt når man ønsker at tabe sig:

Iceberg salat
Agurker
Majs
Æg
Tun i vand (dog i begrænsede mængder)

Og er det rigtigt forstået at man godt kan drikke æblejuice når man er på
kur (45 kcal, 0g fedt) ?

/Morten

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-04-05 15:21

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev:

> Er det rigtigt forstået at disse ting ikke feder og derfor er gode
> at spise så mange af som muligt når man ønsker at tabe sig:

Alt der indeholder energi feder. Det handler som altid om de mængder
man indtager.

Æg indeholder ca. 8g fedt pr. 100g
Tun indeholder ca. 2g fedt pr. 100g

Så ja det er rent fedtmæssigt ganske fornuftigt med tun og til dels æg
men... der er et stort men. Indtaget af æg skal begrænses pga.
kolesterol og tun kan indeholde diverse tungmetaller.

> Og er det rigtigt forstået at man godt kan drikke æblejuice når
> man er på kur (45 kcal, 0g fedt) ?

Det handler om mængder man indtager og mindre om hvad man indtager.
Husk også på, at den mest fornuftige og den eneste fungerende "kur" er
en omlægning af kosten man kan leve med resten af livet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten

Dato : 02-04-05 16:19

Det kan man jo ikke sige generelt ... jeg vil f.eks. hellere tabe mig
meget
i en kort periode, og så kunne spise hvad jeg vil uden at tænke på det i
den
næste periode ... det er jo forskelligt...

/Morten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Hauge

Dato : 02-04-05 17:24

Hej
Morten wrote:
> [...]
> meget
> i en kort periode, og så kunne spise hvad jeg vil uden at tænke på

Så spis Nupopulver, så er det jo så nemt.

> det er jo forskelligt...

Ja heldigvis da.

/Hauge

Fra : Devast8or

Dato : 02-04-05 17:50

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> men... der er et stort men. Indtaget af æg skal begrænses pga.
> kolesterol og tun kan indeholde diverse tungmetaller.

Men er kolesterolen ikke kun i blommen? Så vidt jeg ved spiser bodybuildere
da gerne en hel del æggehvider uden at det giver dem problemer (så ville de
vel ikke gøre det :).

Devast8or

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-04-05 18:28

> [...]

> i en kort periode, og så kunne spise hvad jeg vil uden at tænke på
> det i den
> næste periode ... det er jo forskelligt...

Det er da rigtigt - det lyder bare ikke som en vanvittig sund
fremgangsmåde.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-04-05 18:30

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev:

> Men er kolesterolen ikke kun i blommen?

Den største del er vist i blommen.

> Så vidt jeg ved spiser
> bodybuildere da gerne en hel del æggehvider uden at det giver dem
> problemer (så ville de vel ikke gøre det :).

Tja...

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 02-04-05 18:38

In article <DPw3e.59$yK.54@news.get2net.dk>,
"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> Og er det rigtigt forstået at man godt kan drikke æblejuice når man er på
> kur (45 kcal, 0g fedt) ?

Man kan vel gøre som man vil.

Selv er jeg begyndt at drikke juice fortyndet med halvt vand, ikke fordi
jeg vil tabe mig (men det vil jeg skam gerne), kun fordi jeg synes ren
juice er alt for sød. Skal det være rigtigt festligt bruger jeg
danskvand.

--
Lasse Hillerøe Petersen | "One thing, I have learned through these years,
------------------------+ Is that no man, should be stricken with fear.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-04-05 23:00

Morten skrev:

> Og er det rigtigt forstået at man godt kan drikke æblejuice
> når man er på kur (45 kcal, 0g fedt) ?

Juice indeholder gerne mere end 10 g kulhydrat/sukker pr. dL, så
det er nok ikke det smarteste at drikke hvis man ønsker at tabe
sig.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup