Perleløg hvordan får man dem rigtig bløde?
Fra : Henning Lund

Dato : 27-03-05 12:20

Tjae overskriften siger det hele, jeg kan ikke rigtigt få held med de
små bæster, nogen foreslag?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-03-05 14:48

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev

> Tjae overskriften siger det hele, jeg kan ikke rigtigt få held med de
> små bæster, nogen foreslag?

Overskriften siger nu ikke det hele.. Hvordan tilbereder du dem? Ovn? Gryde?
Pande? Uanset hvad, så prøv laaaangsom tilbedredning: Lang tid for svag
varme. Det skal nok gøre tricket.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Henning Lund

Dato : 27-03-05 14:58

Kevin Edelvang skrev:

> Overskriften siger nu ikke det hele.. Hvordan tilbereder du dem? Ovn?
> Gryde? Pande? Uanset hvad, så prøv laaaangsom tilbedredning: Lang tid
> for svag varme. Det skal nok gøre tricket.

Hej det er nemlig det der er problemet, de gange vi har været til fest
på en kro eller lign. er løgene simpelthen perfekte, de serveres ved
siden af stegen og er nærmest brune og smelter bare på tungen, det er
dem jeg efterlyser.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-03-05 15:09

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i

> [...]
> på en kro eller lign. er løgene simpelthen perfekte, de serveres ved
> siden af stegen og er nærmest brune og smelter bare på tungen, det er

Ok så. Det må kunne gøres i ovn ved lav varme (evt. under staniol) med lidt
væde i bunden i lang tid. Prøv dig frem, men et bud vil være en omkring 30
minutters penge ved ca. 125 grader. En mulighed er jo også, at kroerne
bruger perleløg fra glas. De smelter på tungen allerede fra glasset af

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Henning Lund

Dato : 27-03-05 15:25

Kevin Edelvang skrev:

> [...]
> en omkring 30 minutters penge ved ca. 125 grader. En mulighed er jo
> også, at kroerne bruger perleløg fra glas. De smelter på tungen

De vi har i spisekammeret er nogle i glas, jeg plejer at vappe dem i en
gryde med kogende vand og så lade dem simre men de bliver ikke så gode
som de andre jeg har smagt ude.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-03-05 15:28

> [...]

> De vi har i spisekammeret er nogle i glas, jeg plejer at vappe dem i en
> gryde med kogende vand og så lade dem simre men de bliver ikke så gode

Hvis de er i glas så giv dem lidt mindre tid i ovnen. Smid evt noget sukker
over dem, så bliver de mere brune og mere søde.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Henning Lund

Dato : 27-03-05 15:18

Forøvrigt skal jeg gerne lave dem ret snart da vi får gæster i aften kl
18.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-03-05 15:32

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> writes:

> Tjae overskriften siger det hele, jeg kan ikke rigtigt få held med de
> små bæster, nogen foreslag?

Jeg antager at det er sådan nogle som til en gammeldags oksesteg?

De skal laves præcist som brunede kartofler. En gang sukker på en
pande, når sukkeret er smeltet kommer man en gang margarine på panden
og lader det smelte. Herefter vendes løgene i sukkermassen til de er
pænt brune på alle sider. De skal ikke vendes for hyppigt, for ellers
ryger de yderste lag af.

Mvh Trine, der har helt vild lyst til gammeldags oksesteg nu.

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Henning Lund

Dato : 27-03-05 15:39

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Jeg antager at det er sådan nogle som til en gammeldags oksesteg?

Jep

> [...]
> og lader det smelte. Herefter vendes løgene i sukkermassen til de er
> pænt brune på alle sider. De skal ikke vendes for hyppigt, for ellers

Aha den skal afprøves, da de vi har smagt "ude af huset" minder om noget
sukkerhalløj, så jeg tror vi er inde på det rigtige spor nu.

> Mvh Trine, der har helt vild lyst til gammeldags oksesteg nu.

Jamen der er plads til en mere her i Lemvig

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-03-05 17:17

> Jamen der er plads til en mere her i Lemvig

Tak, det lyder lækkert, men det er ikke en time siden en veninde
ringede og inviterede mig til roastbeef 10 km herfra, og der er altså
lidt langt til Lemvig fra Aarhus.

Men lad os høre hvordan det går med løgene.

Mvh Trine

Fra : Henning Lund

Dato : 27-03-05 18:19

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Men lad os høre hvordan det går med løgene.

Jamen jeg lavede dem som du beskrev, og det var netop sådan de skulle
være. Smeltede på tungen og hurtige at lave.
Jeg takker for alle svar i har givet.