Åh Marie....jeg vil hjem til dig.....!!!
Fra : Thomas Petersen

Dato : 30-05-01 12:07

Var det Four Jacks, der lavede subj.?

Thomas Petersen

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-05-01 12:09

yep

"Thomas Petersen" <Thomas_Petersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9f2k0p$kch$1@news.inet.tele.dk...
> Var det Four Jacks, der lavede subj.?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Thomas Petersen

Fra : Lise Mølbæk

Dato : 30-05-01 13:45

Det var ihvertfald "Four Jacks" der fik deres største hit med lige netop den
sang, vist nok i 1952
Thomas Petersen <Thomas_Petersen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f2k0p$kch$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Henrik B

Dato : 30-05-01 14:46

Hej Thomas

> Var det Four Jacks, der lavede subj.?

Ja.

--

Henrik

www.Musikerportal.dk
- er du musiker, så check siden.

PS. Her er i øvrigt teksten m. akkorder:

[G]Åh Marie jeg vil hj[D7]em til dig
åh Marie jeg vil hje[G]m til dig
jeg sa[C]vner dig her ved min si[G]de
åh M[D7]arie jeg vil hje[G]m

E[G]n søndag midt i våren drog sol[D7]daten ud
han rejste med sorg fra sin un[G]ge brud
han må[G7]tte afsted på deres bryll[C]upsdag
for at tj[G]ene sin kon[D7]ge sit la[G]nd og sit flag

OMK

H[G]an står en nat og drømmer på den lan[D7]ge vagt
på den sasjant der kommer gi'r han ik[G]ke agt
så kom[G7]mer han i spjældet åh den t[C]id er lang
nu sid[G]der han bag trem[D7]merne og synger trøst sin sa[G]ng

OMK

H[G]an længtes hjem igen til den ga[D7]mle gård
i tjensten sker der meget som han ik[G]ke forstår
til a[G7]lt hvad han har lyst til får han ik[C]ke lov
han læ[G]ngtes hjem til ma[D7]rken og den blanke pl[G]ov

OMK

M[G]arie sidder hjemme og ven[D7]ter på brev
det kom og hun læser de or[G]d han skrev
det er sv[G7]ært for mig at være i maj[C]estætens tøj
det er træ[G]lsomt og bed[D7]røveligt og noget kedeligt m[G]øg

OMK