Antivirus efter Virex
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-05 11:40

Jeg har et .Mac-abonnement, og jeg har hidtil brugt Virex, der fulgte
med, som antivirus-program. Det lader til, at Virex er fjernet fra .Mac
efter overgangen til Mac OS X 10.4. Hvad gør man så? Skal man bare være
ligeglad, for strengt taget er virus jo ikke det store problem. Eller
skal man vælge et andet program? Virex angives jo som ikke kompatibelt
med 10.4. Men der kommer måske en opdatering? Det er helt umuligt at
finde rundt på hjemmeside. Virex er mildt sagt godt gemt bag al
Windows-softwaren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper

Dato : 10-05-05 14:53

> [...]
> med 10.4. Men der kommer måske en opdatering? Det er helt umuligt at
> finde rundt på hjemmeside. Virex er mildt sagt godt gemt bag al

Den ligger der stadigvæk:

..Mac/Software/Members Only/dotMac Software/Virex_7.5.1.dmg

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-05 19:49

In article <1gwcs0c.qv2xhs8levx0N%spambuster@users.toughguy.net>,
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Den ligger der stadigvæk:
>
> .Mac/Software/Members Only/dotMac Software/Virex_7.5.1.dmg

Mange tak, men jeg tænkte mere på firmaet, der laver Virex. Deres
hjemmeside er god til at skjule, at de laver et antvirusprogram til Mac.
Jeg ville se, om der stod, om de arbejdede på en ny version til Tiger.
Måske skulle vi lave en "Find en Virex-konkurrence":

<http://www.mcafee.com/us/default.asp>

Ellers er der lige kommet et diskussionsforum, der dog er lidt tomt
endnu, om Virex:

<http://virex.com/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 13-05-05 00:00

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> Jeg ville se, om der stod, om de arbejdede på en ny version til Tiger.
> Måske skulle vi lave en "Find en Virex-konkurrence":

<http://www.mcafeesecurity.com/us/products/mcafee/antivirus/desktop/virex.htm>

Jo, der laves skam stadig en Virex til Mac, og jeg véd også, der
arbejdes på højtryk med en ny version. Men med det tempo, NAI bruger,
vil 'på højtryk' nok sige et par måneder, inden betaversionen bliver
tilgængelig for os testere.

Og jeg vil stadig fraråde, at man bruger Virex X 7.5.x på Mac. Den er
stadig så smækhamrende fyldt med fejl, så den aldrig burde være frigivet.

Vi har for nogle dage siden fået at vide, at 7.5.1 godt kan køre på en
Tiger, men der er så mange, der har meldt tilbage med fejl og nedbrud
eller 'spinning wheels', at det på det kraftigste kan frarådes at
forsøge med den.

> Ellers er der lige kommet et diskussionsforum, der dog er lidt tomt
> endnu, om Virex:
>
> <http://virex.com/>

Tja, den har nu været der i de sidste 8-9 år, men der har næsten aldrig
været noget i den 'klub'. Førhen var den godt gemt på deres Mac sider...

Der blev i går - onsdag - frigivet en ny Norton Antivirus 10.0 med
væsentlige forbedringer. Systemkrav er 'Mac OS X 10.3.9 or newer'. Den
er så ny, at den endnu ikke er kommet i deres egen webbutik... - Så det
kunne være, du skulle tage et kig på den og så ofre pengene på at købe
den istedet for Virex.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-05-05 23:19

In article <4283dfe4$0$25859$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> Den er så ny, at den endnu ikke er kommet i deres egen webbutik... -
> Så det kunne være, du skulle tage et kig på den og så ofre pengene på

Nu er der jo ikke de store virus-problemer på en Mac, så der er grænser
for, hvor meget jeg vil gøre ud af det. Før i tiden (før OS X)
abonnerede jeg faktisk på Virex og fik månedlige opdateringer sendt på
diskette. Siden kom de bare som download. Men så kom .Mac, og da et
årsabonnement incl. Virex ikke var ret meget dyrere end min
Virex-abonnement, skiftede jeg til .Mac. Her fik jeg stadig Virex
foruden de andre tjenester, der er på .Mac.
Det, jeg derfor egentlig håber på, er, at Virex snart kommer i
en ny version, der bliver includeret i .Mac igen. Det er jo det nemmeste
og billigste, da jeg alligevel har .Mac-abonnement. Jeg vil derfor nødig
ofre penge (eller tid), på et andet program, hvis jeg kan få Virex om
kort tid som en del af mit .Mac-abonnement.
Det er jo ikke til at sige, om det sker, og så ville jeg også
høre lidt om alternativer. Men der er måske kun Norton?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 14-05-05 23:49

Henrik Münster wrote:

> Nu er der jo ikke de store virus-problemer på en Mac, så der er grænser
> for, hvor meget jeg vil gøre ud af det.

Det forstås, men nu er Norton Antivirus jo mere end bare et alm.
antivirusprogram. NA kan fx. også checke og finde defekte filer - som
den gamle Virex 5.94 og 6.1...

> Før i tiden (før OS X) abonnerede jeg faktisk på
> Virex og fik månedlige opdateringer sendt på
> diskette. Siden kom de bare som download.

Du kan stadig abonnere og få dem tilsendt, men så er det væsentlig
dyrere end tidligere. Downloads kom for at spare omkostninger.

> Men så kom .Mac, og da et
> årsabonnement incl. Virex ikke var ret meget dyrere end min
> Virex-abonnement, skiftede jeg til .Mac. Her fik jeg stadig Virex
> foruden de andre tjenester, der er på .Mac.

Ja, men den ver., der er til .mac-abonnenter er _IKKE_ samme version som
købeversionen!!! - EPO-engine er _ikke_ inkluderet i den, og da det er
krævet, hvis du bruger netværk, så er den egentlig ikke meget værd længere.

> [...]
> ofre penge (eller tid), på et andet program, hvis jeg kan få Virex om
> kort tid som en del af mit .Mac-abonnement.

Tja, jeg har været 'Virex-mand' siden 1994, men jeg vil under ingen
omstændigheder anbefale Virex til OS X. Som jeg før har skrevet, så er
den ver. 7.5.0, der følger med .mac-abonnementet og ver. 7.5.1 100%
identiske bortset fra, at i ver. 7.5.1 er der implementeret access til
EPO-engine, hvilket absolut ikke har gjort den bedre - tværtimod. Fx.
kan du ikke i hverken 7.5.0 eller 7.5.1 scanne din inbox!! - og det er
jo først og fremmest derigennem, div. vira forsøger at komme ind.

> Det er jo ikke til at sige, om det sker, og så ville jeg også
> høre lidt om alternativer. Men der er måske kun Norton?

Det bedste alternativ er som sagt Norton Antivirus, men Sophos ser nu ud
til at blive bedre og bedre, - men stadig ikke godt nok. Derimod kunne
et alternativ være det franske VirusBarrier. Den har lidt af de samme
muligheder som NA mht. at scanne for defekte og 'kriminelle' filer. -
Det kan jo fx. være de her 'selfinstalling' widgets, som er ved at blive
et problem allerede nu på Tiger.

Men jeg kan da trøste dig med, at der _er_ en ny ver. af Virex på vej,
men hvornår vides endnu ikke præcist, men vi regner med at få den i test
inden for de næste 3-4 uger - iflg. vore 'forlydender', - men lad os nu
se. - Jeg tror ikke på tidsrammen, før jeg ser programmet.!

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-05-05 12:11

In article <42868062$0$13729$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
> [...]

> filer. - Det kan jo fx. være de her 'selfinstalling' widgets, som er
> ved at blive et problem allerede nu på Tiger.

Og jeg har en lille svaghed for franske ting, så det var måske en
mulighed.

> [...]
> den i test inden for de næste 3-4 uger - iflg. vore 'forlydender', -
> men lad os nu se. - Jeg tror ikke på tidsrammen, før jeg ser

Så tror jeg lige, jeg klapper hestene lidt og venter, før jeg investerer
i noget andet. Men tak for din fyldestgørende redegørelse. Jeg kendte
ikke Sophos og VirusBarrier, så jeg kan da se lidt på dem imens.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 08-07-05 20:42

Hejsa
Hvis jeg lige må blande mig i jeres gamle snak

[snip]

> Så tror jeg lige, jeg klapper hestene lidt og venter, før jeg investerer
> i noget andet. Men tak for din fyldestgørende redegørelse. Jeg kendte
> ikke Sophos og VirusBarrier, så jeg kan da se lidt på dem imens.

Du kunne også prøva ClamXav, der faktisk er GRATIS! Opensource, du
finder den her: http://www.clamxav.com/
og oven i købet oversat til dansk.

/Sebastian

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-05 20:54

In article <1gzegct.13qxgxp1esn9kwN%sadyhrSLET@DETTEmail.tele.dk>,
sadyhrSLET@DETTEmail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) wrote:

> Hejsa
> Hvis jeg lige må blande mig i jeres gamle snak

Du må da meget gerne blande dig. Jeg må tilstå, at jeg slet ikke har
haft tid til at beskæftige mig mere med det. Der er så meget andet at se
til.

> Du kunne også prøva ClamXav, der faktisk er GRATIS! Opensource, du
> finder den her: http://www.clamxav.com/
> og oven i købet oversat til dansk.

Jeg har da vist hørt om den før, men jeg kan ikke finde ud af at udtale
det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-05 21:13

In article <news-4DED2C.21541308072005@thomson.uni2.net>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Jeg har da vist hørt om den før, men jeg kan ikke finde ud af at udtale
> det.

Hey, har I set? Der er en, der hedder Sebastian, som har lavet en dansk
oversættelse!
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-07-05 11:08

> [...]
> til.

> Jeg har da vist hørt om den før, men jeg kan ikke finde ud af at udtale

Forslag: [klam-eksau]

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-07-05 23:04

In article <1gzjaz0.1j66l8a1248oc1N%stigleerbeck@nypost.dk>,
stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) wrote:

> Forslag: [klam-eksau]

Jeg har hentet den, og den åbner da og sådan. Jeg er bare lidt nervøs,
fordi manden bag kommer med så mange forbehold. Det er på eget ansvar,
man bruger programmet, og man skal sørge for at have en backup. Normalt
har jeg da bare scannet med Virex uden at frygte data-tab. Men det er
sikkert bare noget, han skal skrive for at holde sin ryg fri. Det vil jo
ikke være så sjovt for en lille privatmand at blive sagsøgt for et
større beløb.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-07-05 08:08

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> [...]
> sikkert bare noget, han skal skrive for at holde sin ryg fri. Det vil jo
> ikke være så sjovt for en lille privatmand at blive sagsøgt for et

Hmm, var det ikke ellers netop Virex der blev tilbagekaldt, efter have
forsaget datatab?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH