[Tiger] Fejloversættelse i dansk Automator~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-05 23:14

Jeg sidder og leger lidt med Automator, som godt kunne gå hen
og blive et meget nyttigt stykke værktøj, men det her må da
være en fejloversættelse i den danske udgave af Tiger, eller?
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/tiger/automator/lyd_ud.jpg>

Hvad har farveprofiler med lyd at gøre? :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Richard

Dato : 09-05-05 23:32

Hej Thomas

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> og blive et meget nyttigt stykke værktøj, men det her må da
> være en fejloversættelse i den danske udgave af Tiger, eller?

Det er så godt nok en af de mere sjove. - Gad vide, hvad der står på
engelsk - 'Light output' ...eller hvad.?

> Hvad har farveprofiler med lyd at gøre? :)

Godt nok snakker man også om 'farver' på lyd, men nok ikke liiiige i den
her forbindelse..

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-05 23:40

Erik Richard skrev:

> Gad vide, hvad der står på engelsk - 'Light output' ...eller
> hvad.?

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad de har valgt at
kalde det i den engelske version.

> Godt nok snakker man også om 'farver' på lyd, men nok ikke
> liiiige i den her forbindelse..

:)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 09-05-05 23:39

> [...]
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/tiger/automator/lyd_ud.jpg>
>
> Hvad har farveprofiler med lyd at gøre? :)

Tja, ordet er på engelsk "output", så det er vist genbrug af teksten fra
fanen "Lyd ud" i Systemindstillinger/Lyd. Den hedder også "Output" på
engelsk.

Men øh output = lyd ud og farveprofiler - det er måske en reference til
denne <http://skyfell.org/blog/archives/2005/03/soundofanimage_1.html>

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-05 23:48

Thomas Tvegaard skrev:

> Tja, ordet er på engelsk "output", så det er vist genbrug af teksten fra
> fanen "Lyd ud" i Systemindstillinger/Lyd. Den hedder også "Output" på
> engelsk.

Tsk, tsk. Jeg bliver mere og mere træt af det danske halløj.
På Windows-siden har jeg forlængst droppet danske udgaver og
overvejer nu at gøre det samme på OS X.

Hvis jeg installerer Tiger forfra og vælger engelsk sprog på
listen under installation, så får jeg da bare et engelsk OS,
ikke?

> Men øh output = lyd ud og farveprofiler - det er måske en reference
> til denne <http://skyfell.org/blog/archives/2005/03/soundofanimage_1.html>

He-he. Muligvis. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-05-05 00:09

> Tsk, tsk. Jeg bliver mere og mere træt af det danske halløj.
> På Windows-siden har jeg forlængst droppet danske udgaver og
> overvejer nu at gøre det samme på OS X.

Jeg synes nu det er meget rart, men det er selvfølgeligt irriterende
med disse bommerter.

> Hvis jeg installerer Tiger forfra og vælger engelsk sprog på
> listen under installation, så får jeg da bare et engelsk OS,
> ikke?

Det lader til at der er mange der ikke ved, at OS X er et multilingual
system. Systemet kommer fra starten af på alle sprog, og medmindre man
har valgt en speciel installation er alle sprog tilgængelige.

Engelsk er altid installeret, så du skal såmænd bare gå i
Systemindstillinger, vælge International og trække Engelsk op i toppen
af listen. Efter en ny login er dit system på engelsk og alle
programmerne har skiftet sprog. Smart, ik'

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-05-05 00:04

In dk.edb.mac, Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

> Hvis jeg installerer Tiger forfra og vælger engelsk sprog på
> listen under installation, så får jeg da bare et engelsk OS,

Du behøver slet ikke at geninstallere. Gå i Systemindstillinger ->
International, og træk Engelsk op over Dansk. Log ud og log ind igen, så
har du Engelsk som systemsprog.

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

"My capacity for happiness,' he added,'you could
fit into a matchbox without taking out the matches first."

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-05-05 00:34

René Frej Nielsen skrev:

> Jeg synes nu det er meget rart, men det er selvfølgeligt
> irriterende med disse bommerter.

I det daglige på jobbet, er jeg nu også glad for den danske
udgave, men herhjemme i privaten, hvor jeg har tiden til at
lege lidt mere med de nye funktioner, kan bommerter som denne
godt irritere mig, for det forvirrer meget.

Heldigvis ser der dog ikke ud til at være så mange graverende
fejl som på danske udgaver af Windows, hvor programmer eller
funktioner ligefrem ikke virker som de skal.

> Det lader til at der er mange der ikke ved, at OS X er et
> multilingual system.

Bær venligst over med mig, for jeg er vant til Windows og er
først sprunget på OS X-vognen for ganske nylig. :)

> [...]
> i toppen af listen. Efter en ny login er dit system på engelsk
> og alle programmerne har skiftet sprog. Smart, ik'

Jo for dælen da! Det er jo nærmest genialt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-05-05 00:23

> Bær venligst over med mig, for jeg er vant til Windows og er
> først sprunget på OS X-vognen for ganske nylig. :)

> Jo for dælen da! Det er jo nærmest genialt.

Ja da. Du kan således skifte til et hvilket som helst sprog på listen,
hvis du altså har dem installeret. Alle opdateringer er derfor også
klar til alle sprog på én gang, hvilket er en stor fordel for små
lange som Danmark.