Problemer med DVD brænding
Fra : Franz Berliner

Dato : 09-05-05 17:43

Hejsa

Jeg har lidt problemer med at brænde en DVD på min G5. Jeg har forsøgt
med flere forskellige medietyper, men får hver gang fejlbeskeden:

"The drive reported an error:
Sense Key = MEDIUM ERROR
Sense Code = 0x73, 0x03"

Jeg har både prøvet med Toast 5, Toast 6 og Finder.

/Franz

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-05-05 18:34

Franz Berliner <stuff@nospamkampp.dk> wrote:

> [...]
> Sense Key = MEDIUM ERROR
> Sense Code = 0x73, 0x03"
>
> Jeg har både prøvet med Toast 5, Toast 6 og Finder.

Ved du hvilket drev der sidder i din G5'er? Du kan tjekke det i
Systemprofil.

Hvis du ikke have prøvet det med flere medietyper, skulle man tror at
du havde fundet et medie, som drevet ikke kunne lide. Det er vel DVD-R
diske du bruger, og ikke DVD+R?

Plus-formatet er på det seneste understøttet af Apple, men ellers har
de kun understøttet minus-formatet.

Du kan også prøve at brænde med en lavere hastighed, gerne 1x som en
test.

Ellers må der være noget galt med drevet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 10-05-05 08:25

René Frej Nielsen wrote:

> Ved du hvilket drev der sidder i din G5'er? Du kan tjekke det i
> Systemprofil.

Ja, det er et Sony drev. Jeg kan lige poste præcis hvad det hedder når
jeg kommer hjem igen.

> Hvis du ikke have prøvet det med flere medietyper, skulle man tror at
> du havde fundet et medie, som drevet ikke kunne lide. Det er vel DVD-R
> diske du bruger, og ikke DVD+R?

Jeg har prøvet med 2 forskelllige medier. Hhv. Phillips (8X) og Prodye (8X).

> Du kan også prøve at brænde med en lavere hastighed, gerne 1x som en
> test.

Det har jeg også prøvet, men uden held.

> Ellers må der være noget galt med drevet.

Øv. Det håber jeg ikke.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 10-05-05 16:40

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Jeg har prøvet med 2 forskelllige medier. Hhv. Phillips (8X) og Prodye (8X).

Der skulle vel ikke være nogle her i gruppen med et tilsvarende drev,
der har haft succes med DVD brænding, som kan fortælle mig hvilke medier
I bruger? Så vil jeg prøve med dem før jeg erklærer drevet for defekt.
(mit drev sidder i en Powermac G5 1,8Ghz rev1).

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-05-05 21:37

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Ja, det er et Sony drev. Jeg kan lige poste præcis hvad det hedder når
> jeg kommer hjem igen.

Jeg får præcist den samme fejl på et Pioner 107 drev (118 firmware)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Franz Berliner

Dato : 10-05-05 15:54

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Ved du hvilket drev der sidder i din G5'er? Du kan tjekke det i
> Systemprofil.

Det er et Sony DVD RW DW-U10A revision A443h

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-05-05 21:55

On Mon, 09 May 2005 18:43:16 +0200, Franz Berliner wrote:

> [...]
> Sense Key = MEDIUM ERROR
> Sense Code = 0x73, 0x03"
>
> Jeg har både prøvet med Toast 5, Toast 6 og Finder.

Har du prøvet med noget andet data?
--
MVH
osv...

Fra : Franz Berliner

Dato : 11-05-05 11:39

Frank E. N. Stein wrote:

> Har du prøvet med noget andet data?

Ja. Jeg har prøvet med nogle diskimages, nogle word filer og nogle
musikfiler.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk