Tv-tuner til AluBook
Fra : nesbo52

Dato : 09-05-05 10:21

Fås der mon en løs TV-tuner til en overkommelig pris, som kan fungere
med en 15" AluBook i min campingvogn?

Har kunnet finde en sådan en til PC - men hvad med MAC?

Vgst
Kristian Stange
gantes at mac.com

Fra : Erik Richard

Dato : 09-05-05 19:02

nesbo52 wrote:
> Fås der mon en løs TV-tuner til en overkommelig pris, som kan fungere
> med en 15" AluBook i min campingvogn?

Ja, der findes flere forskellige både fra Miglia og ElGato

> Har kunnet finde en sådan en til PC - men hvad med MAC?

Hos Otherworld Computing har de bl.a. nedenstående eksterne kort:
#ElGato TV Tuners:
#ElGato EyeTV 500 - FireWire HDTV Digital Video Recorder +
#HDTV Tuner for Digital Terrestrial Television (ATSC) for
#your Mac! $50 Rebate good #through 6/30/05 Available!
#(ELG10020511) $347.95

Men hvad det koster herhjemme, véd jeg ikke...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-05-05 16:13

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> #your Mac! $50 Rebate good #through 6/30/05 Available!
> #(ELG10020511) $347.95
>
> Men hvad det koster herhjemme, véd jeg ikke...

Spørgsmålet er snarrre HVAD man skal bruge den til herhjemme (hint:
ATSC)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-05 11:20

> [...]

> #your Mac! $50 Rebate good #through 6/30/05 Available!
> #(ELG10020511) $347.95
>
> Men hvad det koster herhjemme, véd jeg ikke...

Og hvad den skal bruges til herhjemme ved jeg ej heller... en 200 vil
nok være mere nyttig.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-05-05 16:13

nesbo52 <gantes@mac.com> wrote:

> Fås der mon en løs TV-tuner til en overkommelig pris, som kan fungere
> med en 15" AluBook i min campingvogn?
>
> Har kunnet finde en sådan en til PC - men hvad med MAC?

PCI kort: Miglia's Alchamy , deres PVR software sælges osse uden PCI
kort og en lang række PCI kort kan bruges med denne software - dog ingen
med hardware MPEG kompression.

eksterne boxe til USB og Firewire: Såvel Elgato (EyeTV), Plextor (elgato
SW), ATI (elgatoSW), Lacie og Miglia laver forskellige boxe med
almindelige TV tunere tilhørende digitizere - De har alle hardware MPEG
kompression.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-05-05 23:11

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> PCI kort: Miglia's Alchamy , deres PVR software sælges osse uden PCI
> kort og en lang række PCI kort kan bruges med denne software - dog ingen
> med hardware MPEG kompression.

AlchemyTV og AlchemyTV DVR sælges kun som en kombination af PCI-kort
og software. Det var før end det hed AlchemyTV at softwaren kunne
købes separat.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-05-05 11:41

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> AlchemyTV og AlchemyTV DVR sælges kun som en kombination af PCI-kort
> og software. Det var før end det hed AlchemyTV at softwaren kunne
> købes separat.

Jeps, det ved jeg nu

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT