iPod via USB 2 på PCI-kort
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-05-05 17:01

Hejsa,

Jeg købte for et stykke tid siden en af de nye iPod mini, hvor der kun
er USB 2 kabel med. Jeg valge at købe et IOGEAR USB 2 PCI-kort,
istedet for at investere i et FireWire-kabel. På den måde kunne jeg jo
også bruge kortet til noget andet.

Desværre virker denne kombination bare ikke, ihvertfald ikke med min
MDD Dual 867 Mhz. Når jeg prøver at overføre filer til iPod'en hænger
overførslen efter kort tid, og iTunes hænger efter et stykke tid. Det
er ikke lykkedes mig at afslutte iTunes på nogen som helst måde
(heller ikke via terminalen), så eneste måde ud af problemet var at
genstarter maskinen - møjirriterende.

Nå, men nu har jeg prøve det med et FireWire-kabel, og så spiller det
bare 100%. Jeg har prøve med to forskellige iPods, for den første var
også istykker og frøs tit. Nu har jeg fået en helt ny fra Apple, og
den havde samme problem med USB kablet, men altså ikke med FireWire.

Bare en oplysning...

--
Mvh.
René Frej Nielsen