Apple Maintenance Programme - hvordan fung~
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-05-05 15:43

Hejsa,

På arbejdet står vi måske ovefor at købe en licens til Mac OS X 10.4
Server, og så er jeg stødt på Apple's Maintenance Programme, hvor man
er sikret de nyeste versioner i 3 år.

Hos Apple kan man ikke se hvad det koster, men hos Computerstore
koster sådan en aftale præcist det samme som en alm. licens til Mac OS
X 10.4 Server. Skal det forstås på den måde, at man køber en alm.
licens + denne aftale, så man faktisk har betalt for den næste version
og så bare må håbe på at der når at komme end version til, inden ens
aftale udløber?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Zaphod B

Dato : 06-05-05 16:46

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Hejsa,
>
> På arbejdet står vi måske ovefor at købe en licens til Mac OS X 10.4
> Server, og så er jeg stødt på Apple's Maintenance Programme, hvor man
> er sikret de nyeste versioner i 3 år.

Det er riktig.

> Hos Apple kan man ikke se hvad det koster, men hos Computerstore
> koster sådan en aftale præcist det samme som en alm. licens til Mac OS
> X 10.4 Server.

Det stememr antagelig, det var slik det var for Panther Server.

> [...]
> licens + denne aftale, så man faktisk har betalt for den næste version
> og så bare må håbe på at der når at komme end version til, inden ens

Ja. Men nettopp derfor ville jeg ikke kjøpt avtalen nå, men ventet et år
eller halvannet. Ingenting tyder på at det kommer ny, står oppgradering
av Mac OS X, klient eller server, før om minst atten måneder, jeg vil
tro mer.

Med mindre de også har bakt inn andre ting i AMP siden Panther?
--
/Z
Remove NOT..INVALID to email