Mac Virus ?
Fra : Carsten

Dato : 03-05-05 15:20

Hej.

Min iMac (DVD 400) som køre stadig på 9.2 obføre sig en lidt mærklig og
derfor tænkte jeg at køre Norten Anti Virus (Vers. 7.02)"over den".
Efter at jeg har opdateret defintion startede jeg programmet men
halvvejs afbryder den, cursern får en mærklig form og jeg kommer kun ud
af programmet med ctrl/apple/esc. I dag opdagede jeg at menu listen
øverest har pludslig forandret skrift til en fed udagve ... efter en
re-start var alt normalt again (indtil videre skete det kun en gang).

Er der nogen der har en bud hvordan jeg kan kill virusen hvis der er
nogen, mens Norten Anti Virus sandsyndligvis ikke virker. I alle de år
har jeg aldrig haft problemer med vira ... hjælper en hd formatering ...?

Tak for hjælpen...

Carsteni

Fra : Zaphod B

Dato : 03-05-05 16:34

Carsten <bbb@jj.hj> wrote:

> I alle de år
> har jeg aldrig haft problemer med vira

Det har du 99,9999% sikkert ikke nå heller. Glem det!
Det var ikke noen virkelige virus på OS7-8-9 etter 1980-tallet (unntagen
macrovirus i Office, som man kun kunne videresende til sine
PC-forbindelser, som så kunne få problemer). Det er ingen grunn til å
tro at noen nå - fem år etter Mac OS X - skulle lage et OS9-virus.
--
/Z
Remove NOT..INVALID to email

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-05-05 19:56

In article <427788AD.2060107@jj.hj>, Carsten <bbb@jj.hj> wrote:

> [...]
> nogen, mens Norten Anti Virus sandsyndligvis ikke virker. I alle de
> år har jeg aldrig haft problemer med vira ... hjælper en hd

Jeg tror heller ikke, det er en virus. Men der er noget galt med dit
system. Har du nogle reparationsværktøjer, så prøv at køre dem. Der
følger et lille et med styresystemet. Ellers gjorde jeg selv det, da jeg
havde Mac OS 9 og tidligere, at jeg installerede styresystemet igen
oveni det gamle. Så blev systemfilerne fornyet, og det kan sagtes være
sådan en, der er noget galt med. Det er lidt af en hjemmelavet løsning,
men det virkede. Så vidt jeg husker, blev de fleste af ens instillinger
bevaret.
Hvis du virkelig har mod på at tage back-up af alle dine ting,
reformatere og installere igen, er det naturligvis den bedste løsning.
Det vil uden tvivl løse dit problem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 03-05-05 21:46

Carsten <bbb@jj.hj> wrote:

> Er der nogen der har en bud hvordan jeg kan kill virusen hvis der er
> nogen, mens Norten Anti Virus sandsyndligvis ikke virker. I alle de år
> har jeg aldrig haft problemer med vira ... hjælper en hd formatering ...?

Norton kører ikke ordentligt under MacOS X, og Norton Utilities
ødelægger direkte filstrukturen. Det er muligt at virus'en er - Norton
Anti Virus.
--
Per Erik Rønne