2 spørgsmål
Fra : Isak Lyberth

Dato : 03-05-05 14:34

1: Er der nogen der bruger usb lydkort?
Det indbyggede lydkort i min ellers dejlige Mac Mini er ringe.
Jeg tænker på at sætter et terratec usb lydkort til i stedet. Er der
nogen der har erfaringer med det?

2: Kan jeg tage en kopi af en kopisikret cd, f.eks med yuburner,
diskværktøjer kan i hvertfald ikke.

Hilsen Isak

Fra : Tom

Dato : 03-05-05 15:43

Tjek op på en masse med lyd her->
USB
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=USB
-lydkort
Firewire
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Fir
eWire-lydkort

Bare som ekseompel..
Tror IKKE at terratech virker med mac ?!
I forhold til USB/Fw
Husk at tjekke om der er Mac driver. En klar fordel er hvis det både
fungerer medr OS9 og OSX.. så ved du at producenten rent faktisk ved hvad en
Mac er, og ikke bare "forventer" at det de har lavet virker med en mac !!

Det andet sp2 vid jeg intet om !
Tom

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-05-05 16:58

In article <42777dab$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Isak Lyberth wrote:
> 1: Er der nogen der bruger usb lydkort?
> Det indbyggede lydkort i min ellers dejlige Mac Mini er ringe.
> Jeg tænker på at sætter et terratec usb lydkort til i stedet. Er der
> nogen der har erfaringer med det?

Jeg har et M-Audio firewire Solo, og det virker.

> 2: Kan jeg tage en kopi af en kopisikret cd, f.eks med yuburner,
> diskværktøjer kan i hvertfald ikke.

Det tror jeg ikke. Er det musik ? Så brug iTunes. Ellers overvej
CDRDAO

Fra : Erik Richard

Dato : 03-05-05 17:21

Hej Povl

Povl H. Pedersen wrote:

> Jeg har et M-Audio firewire Solo, og det virker.

Hm, jeg står selv og skal købe et lydkort eller to til mine G4/1,4ghz og
G4/1,5ghzMP... - Jeg har lidt kig på deres Revolution 7.1/192 I/O kort...

Er et 'Solo' kort kompatibelt med CPU opgraderinger? - Det er nemlig
ikke alle M-Audio kort, der er det.

> Det tror jeg ikke. Er det musik ? Så brug iTunes. Ellers overvej
> CDRDAO

Hm, jeg mener ikke hverken iTunes eller CDRDAO kan fjerne en kopispærre,
- det kræver specialværktøj.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-05-05 17:24

In article <4277a4d0$0$13750$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Erik Richard wrote:
> [...]
> G4/1,5ghzMP... - Jeg har lidt kig på deres Revolution 7.1/192 I/O kort...
>
> Er et 'Solo' kort kompatibelt med CPU opgraderinger? - Det er nemlig

Aner det ikke. Jeg har kun opgraderet min Mac Mini med 1GB RAM til 899,-

> Hm, jeg mener ikke hverken iTunes eller CDRDAO kan fjerne en kopispærre,
> - det kræver specialværktøj.

Det er CDRDAO optimeret til, den tager sub-channels etc med. Ved dog ikke
om den kører på MacOS X, men den virker under FreeBSD, og er listet til
at virke på alle BSD platforme.

Fra : Erik Richard

Dato : 03-05-05 18:24

Hej Povl

Povl H. Pedersen wrote:

> Aner det ikke. Jeg har kun opgraderet min Mac Mini med 1GB RAM til 899,-

- Ja, det siger jo ikke ret meget omkring lydkortets kompatibilitet.
Jeg har været inde på M-Audios site, og jeg synes ikke, at de
tilgængelige opl. altid er fyldestgørende...

> Det er CDRDAO optimeret til, den tager sub-channels etc med. Ved dog ikke
> om den kører på MacOS X, men den virker under FreeBSD, og er listet til
> at virke på alle BSD platforme.

Hvis spærringen ligger som en 'sub-kanal', så ja, men det er stort set
kun i forb. med kombinerede CD-DVD indspilninger, det bruges. - Lyd
kræver én form for kode, mens billede kræver en anden. - Og så er der jo
lige den mest brugte metode, hvor koderne ligger 'inline' i selve
musiknummeret som en del af den afsluttende master-mixning. - Her er
kopiering komplet umulig uden specialværktøj...

mvh. Erik Rihcard

Fra : Isak Lyberth

Dato : 04-05-05 14:59

En fejl ved de firewire lydkort jeg har set, er at de er alt for dyre.
Jeg har ikke tænkt mig at bruge meget, og havde selvfølgelig håbet på at
TerraTec's USB lydkort virkede, da jeg har gode erfaringer med TerraTecs
lydkvalitet, selv i de helt billige lydkort.
Det er for mig nok den eneste rigtige skuffelse ved mac'en.
Lydkvaliteten er dårlig, men det er den jo på stort set alle indbyggede
lydkort, også til PC.

Hilsen Isak

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-05-05 19:21

In dk.edb.mac, Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> Det er CDRDAO optimeret til, den tager sub-channels etc med. Ved dog ikke
> om den kører på MacOS X, men den virker under FreeBSD, og er listet til
> at virke på alle BSD platforme.

Den er en del af darwinports:

20:20:24 voss@hexley > port search cdrdao
cdrdao sysutils/cdrdao 1.1.8 Disk-At-Once Recording
of Audio and Data CD-Rs/CD-RWs

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

You moved your mouse. Windows needs to be restarted in order for the
changes to take effect. Do you want to restart your computer now?