konvertering af soundfiler??
Fra : kaddier

Dato : 01-05-05 21:30

Er der nogen her der ved om der findes et program til Mac der kan
konvertere en MP3-file til et format som en Siemens mobiltelefon (S65)
kan bruge som ringe tone (jeg har ingen anelse om hvad det er for et
format)?

Hilsen
Per

Fra : Tom

Dato : 01-05-05 22:39

Det er der helt sikkert.. Check google.. Det vigtigste er at finde frem til
hvilket format tlf kan spille.. Derefter er det blot et spørgsmål om at rode
lidt med et audio app.
Kan ikke lige komme op med et godt audio program, men brug tlfs filformat
når du søger efter det... ?
Tom

Fra : Claus Christiansen

Dato : 02-05-05 07:59

Siemens bruger normalt .vaw og .mid filer til deres mobiler, det
medfølgende Siemens Data Suite, kan konvertere lydfiler til telefonerne
men det virker kun til Win. Da jeg sad i kuindeservice forsøgte vi at få
en udgave til Mac, men der var ikke den store interesse i at udvikle
dette.

Claus

--
Claus og hans iBook

Fra : Tom

Dato : 02-05-05 14:45

..Wav filer er ikke et problem.. De fleste mac apps kan konvertere til dette
"windows" format.
..mid er straks lidt mere tricky, da du reelt bruger lydene der er i
telefonen og blot sender en fil ( musikfil) med info om hvad den skal gøre
over til telefonen..
Henne i OS9 var det bedste til dette soundApp, men det bliver ikke lavet til
OSX..
Ellers kunne et forslag jo være at "prøve" en soft PC, tror der findes 30
dages try out versioner !?
Og så ellers bare bruge PC programmet ?!
Skal du i PC versionen overføre via blutooth eller hvad !?

Fra : kaddier

Dato : 02-05-05 21:36

De andre ringe toner i tlf´en er i "mid" format. Jeg har ikke kikket på
det der er med på CD fordi der er til PC, men hvis der er et prog. med
dér der kan konvertere så var det måske værd at finde en med en PC eller
som du siger en Demo af en emulation.

> [...]
> versioner !? Og så ellers bare bruge PC programmet ?! Skal du i PC
> versionen overføre via blutooth eller hvad !?

Ja, jeg havde tænkt mig at overføre med Bluetooth

Hillsen Per