Der er koldt i København
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-05 11:03

Nu bor jeg jo egentlig i Esbjerg, men er "udstationeret" til København.
Jeg har derfor lagt to vejr-widgets i mit Dashboard: en med Esbjerg og
en med København. Jeg synes bare, der altid er så koldt i København.
Lige nu er der iflg. mine widgets 5 grader, mens der er 11 i Esbjerg.
Slår man op hos DMI, er der omkring 11 grader begge steder.
Jeg har gennem tiden haft en del vejrprogrammer, og jeg har
altid været lidt skeptisk overfor de data, de henter. Som regel er det
fra amerikanske hjemmesider, og hvad interesserer de sig for Danmark? I
hvert fald er der ofte uoverensstemmelser. Desuden er der det mærkelige
ved København, at i hvert fald DMI ikke har en vejrstation der. Man kan
vælge mellem Kastrup, Værløse, Gilleleje og Roskilde. De steder kan
vejret jo godt være lidt anderledes end i København. Bevares, så må der
jo gerne være lidt variation, men der er da noget galt, når temperaturen
er 11 grader, men opgives til 5. Ved nogen af jer, hvor Weather Widget
får sine data fra? Jeg ved godt, det er Accuweather.com, men hvor står
vejrstationen?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-05-05 11:28

> [...]
> Lige nu er der iflg. mine widgets 5 grader, mens der er 11 i Esbjerg.
> Slår man op hos DMI, er der omkring 11 grader begge steder.

Prøv at skrive "Copenhagen, Denmark" istedet. Som standard er
"Copenhagen" nemlig en amerikansk by...

Man kan også skrive "Copenhagen", trykke return, og så se hvad der
kommer af valgmuligheder.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-05 12:42

In article <7jnek2-3bh.ln1@osxserver.rfn.dk>,
René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote:

> Prøv at skrive "Copenhagen, Denmark" istedet. Som standard er
> "Copenhagen" nemlig en amerikansk by...

Det forklarer ligesom lidt.

> Man kan også skrive "Copenhagen", trykke return, og så se hvad der
> kommer af valgmuligheder.

Det synes jeg også, jeg har gjort. Nu prøvede jeg igen, og så kunne jeg
vælge mellem "Copenhagen, NY" og "Copenhagen, Denmark". Minder mig om
min tid i Søværnet, hvor vi skulle kontrollere fiskefartøjer i
Nordatlanten. Vi hang i helikopteren og gav order over radioen til
trawleren nedenfor, at han skulle ændre kurs og sætte farten ned. Men
han fortsatte øjensynligt, selv om han over radioen hævdede, at han
havde gjort, som vi sagde. Efter lang tids diskussion gik det op for os,
at vi talte med en fisker på en båd 200 sømil væk. Han lå troligt og
sejlede på den kurs, vi havde bedt om.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-05-05 13:32

> Det forklarer ligesom lidt.

Det er på en eller anden måde en smule diskriminerende, at der vælges
en lille flække i USA istedet for hovedstaden i et land.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-05-05 14:59

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> writes:

> Det er på en eller anden måde en smule diskriminerende, at der vælges
> en lille flække i USA istedet for hovedstaden i et land.

Mon ikke det skyldes at det er en amerikaner der har lavet det? De
plejer sjældent at ville have vejrudsigter for hovedstæder i fremmede
lande.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-05-05 15:43

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Mon ikke det skyldes at det er en amerikaner der har lavet det? De
> plejer sjældent at ville have vejrudsigter for hovedstæder i fremmede
> lande.

Det er sikkert forklaringen, men irriterende.

Fra : Ole Jensen

Dato : 03-05-05 20:35

> Efter lang tids diskussion gik det op for os,
> at vi talte med en fisker på en båd 200 sømil væk. Han lå troligt og
> sejlede på den kurs, vi havde bedt om.
> --

Han sejlede vel ikke på grund

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-05-05 21:08

In article <1gvwmww.ytbj2i1kicakgN%infomail@oleswebsite.dk>,
infomail@oleswebsite.dk (Ole Jensen) wrote:

> Han sejlede vel ikke på grund

Nej, ikke mig bekendt. Men der er vist også et par km ned til bunden
oppe i Nordatlanten.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster