Vil gerne have aflivet vores QuickMail og ~
Fra : cogco

Dato : 21-04-05 20:48

Vi er i firmaet ved at være trætte af QuickMail. Det er gammel og der
udvikles vist heller ikke rigtig på det længere.
Derfor har vi beslutte at køre videre med enten Entourage eller Mail i vores
blandede MacOS X- og MacOS 9.x -miljø.

Men hvad gør vi f.eks. ved alle de "sendt-mails" fra QuickMail, som det ind
imellem kan være nødvendig at kigge tilbage i.
Kan vi på en eller anden måde eksportere dem til et format, som vi så kan
importere i et af de nævnte mail programmer?

Claus

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-04-05 21:38

cogco <cogco@aub.dk> wrote:

> Vi er i firmaet ved at være trætte af QuickMail. Det er gammel og der
> udvikles vist heller ikke rigtig på det længere.

Det er mildest talt ikke korrekt.
QuickMail er opkøbt og videreudviklet af firmaet Outspring.
Programmet er i version 3.5, både server og klient.
Kører OS 9.2, OSX samt Windows.

<http://www.outspring.com/>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-04-05 21:38

cogco <cogco@aub.dk> wrote:

> [...]
> Kan vi på en eller anden måde eksportere dem til et format, som vi så kan
> importere i et af de nævnte mail programmer?

Gem dem dog som rene tekstfiler.
Som arkiv er det vel et udemærket format.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : JHP

Dato : 21-04-05 22:09

cogco wrote:
> Kan vi på en eller anden måde eksportere dem til et format, som vi så kan
> importere i et af de nævnte mail programmer?

Uden at kende QuickMail så plejer jeg at gøre således. Oprette en
mailkonto (med IMAP mulighed) tilføje denne konto i
Outlook/Entourage/Mail eller hvor mail nu er. Kopiere mail fra den gl.
mappe til den nye konto.
I det nye mailpgm. kobler man sig selvfølgelig først op mod den rigtige
konto og derefter tilkobler man den nye konto og kopierer tilbage.

Måske kan der ske noget med de danske bogstaver i Subject linien, men
det er ikke altid det sker (jeg bruger det dagligt ml. en pc der hente
via POP ned i Outlook Express og så kopierer jeg til min egen imap
server, hvor den så er tilgængelig for de 3 mailprogrammer jeg benytter.

mvh Joakim.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-04-05 10:28

cogco <cogco@aub.dk> wrote:

> [...]
> Kan vi på en eller anden måde eksportere dem til et format, som vi så kan
> importere i et af de nævnte mail programmer?

Nu kender jeg ikke Quickmail, men ved en hurtig søgning ser den ikke
særlig død ud.
Kan Mail ikke importere direkte i "importer postkasser" ? Der er en
liste over programmer den kender, samt "Andet".
Der kan ikke ske noget ved at prøve.

mvh.
Kaj.

--