Søge efter filstørrelse?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 12-04-05 18:39

Jeg mangler plads på min disk.
Jeg har en stor firewiredisk, som jeg gerne vil ligge ting over på, men
jeg er interesseret i, hvilke filer der er meget store.
Findes der ikke en mulighed for at søge efter filstørrelse på tværs af
mapper, gerne hele hd'en? (altså ikke »liste-view, sorter efter
størrelse« i finder)

--
Mvh. Poul

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 12-04-05 18:47

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> [...]
> Findes der ikke en mulighed for at søge efter filstørrelse på tværs af
> mapper, gerne hele hd'en? (altså ikke »liste-view, sorter efter

File Buddy 8 er svaret på dine bønner (og mere til)

http://www.filebuddy.com

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 12-04-05 19:41

Mogens Thyregod <moth@gmothsoft.dk> wrote:

> File Buddy 8 er svaret på dine bønner (og mere til)

Mange tak, selvfølgelig kan den det under »flere valg« KLASK (i min
pande). Den er nu igang i en trial-version, men jeg må hellere op med
pungen. Jeg kan godt lide dens mulighed for at lave thumbnails af filer
- hvorfor kan man ikke den slags i OSX?!
Men findes der ikke en mulighed for mit søgekrav i selve OSX mon? Tror I
spotlight vil kunne gøre det?!

--
Mvh. Poul

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 12-04-05 21:32

Poul Skovmand Thingholm wrote:

> [...]
> - hvorfor kan man ikke den slags i OSX?!
> Men findes der ikke en mulighed for mit søgekrav i selve OSX mon? Tror I

Du kan eventuelt åbne terminalen og skrive kommandoen "du -d 1 -h".
Kommandoen viser forbrug på diken og de to parametre betyder hvor dybt
kommandoen skal gå ned i filtræet og at man gerne vil have en human
udskrift. Tjek eventuelt den man-side: "man du".

Kommandoen giver ikke en liste over filer der fylder meget, men derimod
en liste over hvilke kataloger og hvor meget plads de optager.

--Martin

Fra : Zaphod B

Dato : 12-04-05 22:25

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> [...]
>
> Kommandoen giver ikke en liste over filer der fylder meget, men derimod
> en liste over hvilke kataloger og hvor meget plads de optager.

Jamen hvorfor gjøre det så svært? Eple-F i Finder vil jo gjøre dette for
deg. Søk etter filer over XXX KB som er både synlige og usynlige -
voila!
--
/Z
Remove NOT...INVALID to email

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 13-04-05 08:09

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> Eple-F i Finder vil jo gjøre dette for
> deg. Søk etter filer over XXX KB som er både synlige og usynlige -
> voila!

Du har ret! Jeg har aldrig brugt denne søgemenu - jeg gør det i
findervinduet normalt. Det var lige det jeg manglede - tak!

--
Mvh. Poul

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 13-04-05 08:15

Zaphod B wrote:

> Jamen hvorfor gjøre det så svært? Eple-F i Finder vil jo gjøre dette for
> deg. Søk etter filer over XXX KB som er både synlige og usynlige -
> voila!

Nåh ja. Det kan man jo

Der kom bare lidt Unix i det.

--Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-05 00:17

> [...]

> Findes der ikke en mulighed for at søge efter filstørrelse på tværs af
> mapper, gerne hele hd'en? (altså ikke »liste-view, sorter efter

du har prøvet ævle+F i Finder? Det kan den godt... (den er faktisk
rimelig god til det

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT