Spamfilter til Mac?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-05 09:13

Jeg er selv Windows-bruger, men fungerer som webmaster og rådgiver i
det små for en virksomhed der bruger Mac. Høvdingen modtager tonsvis
af spam.

Jeg bruger selv Spamfighter til Windows og det fungerer fint. Det
meste spam ryger direkte i en junk-mappe og hvis der kommer en enkelt
eller to i Indbakken, klikker jeg bare på en kanp og så ryger den i
killfilteret, hvorefter jeg aldrig mere modtager spams fra den kant.

I headeren på bossens email kan jeg læse følgende:

Det må være den email-klient han bruger?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 12-04-05 09:47

Kurt Hansen wrote:
> [...]
>
> I headeren på bossens email kan jeg læse følgende:

> Det må være den email-klient han bruger?

Forklar bossen at han skal bruge en rigtig emailklient, så som
thunderbird eller den som følger med os x, ved ikke om der findes
spamfigther til entourage.

Tommy

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-05 10:13

Den Tue, 12 Apr 2005 10:46:51 +0200, skrev Tommy Hjorth:

>Forklar bossen at han skal bruge en rigtig emailklient, så som
>thunderbird eller den som følger med os x, ved ikke om der findes
>spamfigther til entourage.

Han har brugt forskellige klienter gennem tiderne, men har p.t.
åbenbart valgt Entourage.

Jeg formoder at han kører os x (kan undersøges). Hvis han gør det, har
han vel også den klient der følger med dette. Er der indbygget en
antispam-funktion som er nem at bruge? Hvor kan jeg evt. læse om det
på nettet? Han har nemlig hverken tid eller lyst til at fordybe sig i
den slax - han kræver tygget mad fløjet direkte ind i munden

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Karl Antz

Dato : 12-04-05 10:32

Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> wrote:

> [...]
> på nettet? Han har nemlig hverken tid eller lyst til at fordybe sig i
> den slax - han kræver tygget mad fløjet direkte ind i munden

Hvis du har tilgang til hans maskine er det nemmeste at vælge
"Help/Hjælp" i Mail (som mailprogrammet hedder) og søge efter "Junk
Mail/Reklamepost" - det hedder det gudhjælpemig i den danske udgave af
mail; sådan går det når man med vold og magt vil fordanske alt

Off topic: det minder mig om dengang i Tyskland en damefrisør i det
tyske sprogs hellige navn blev opfordret til at ændre sit skilt
"Separate Damensalons" så det blev mere tysk. "Hårskæreren" valgte at
skrive "Geschiedene Frauenzimmer" hvilket vel må være noed a la
Fraskilte Fruentimmer

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Bech

Dato : 12-04-05 10:32

In article <d24n51p3v6uea2mfivh1evtdjch1ljgb5j@4ax.com>,
Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> wrote:

> Hvis han gør det, har
> han vel også den klient der følger med dette. Er der indbygget en
> antispam-funktion som er nem at bruge?

Ja, Mail har en "Reklame-knap" som man trykker på, når man har modtaget
en spammail. Efter kort tid kan Mail selv kende skidt fra snot, så den
sorterer spam fra og putter det direkte i en spamskraldespand. Den kan
så lige kontrollere for ikke-spammail, altså om en enkelt reel mail er
blevet sorteret fra sammen med spam, før man sletter det hele. Jeg synes
Mail er meget god til at sortere.

--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-05 00:17

Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> wrote:

> Jeg formoder at han kører os x (kan undersøges)

entourage v9 er en OS9 program, jeg formoder derfor at han kører OS9.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-04-05 10:27

Tommy Hjorth <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote:

> Forklar bossen at han skal bruge en rigtig emailklient, så som
> thunderbird eller den som følger med os x, ved ikke om der findes
> spamfigther til entourage.

Så skal han først overbevises om, at han skal opgradere til OS X;
Entourage 9 er fra Office 2001 = Mac OS 8-9

Prøv at søge på ordet spam og vælg Mac OS 8/9 på www.macupdate.com eller
www.versiontracker.com Det skulle give nogle muligheder at vælge
imellem.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Karl Antz

Dato : 12-04-05 10:33

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Så skal han først overbevises om, at han skal opgradere til OS X;
> Entourage 9 er fra Office 2001 = Mac OS 8-9

Det hedder altså også Entourage i Mac-Office X, altså office for Mac OS
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th
2300 København S

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-04-05 10:49

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Det hedder altså også Entourage i Mac-Office X, altså office for Mac OS

Ja, men den fra ver. X har nummeret 10. Det er nummeret 9 der afslører
at vi kører det gamle system.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-04-05 10:02

Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> writes:

> Det må være den email-klient han bruger?

Entourage er Microsofts postklient til Mac. Jeg ved ikke om Microsoft
har lavet spamfilter til den - det kan du se på Microsofts macsider.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-04-05 10:57

Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> wrote:

I Entourage/OfficeX ligger indstillingen i:
Tools/Junk Mail Filter...

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-04-05 11:42

> [...]

> I headeren på bossens email kan jeg læse følgende:

> Det må være den email-klient han bruger?

Ja. Entourage/9 er en e-mail client i Office 2001 til Mac. Den kunne
vist osse købes for sig.

Entourage har indbygget spamfilter, men den i En'rage 9 er ikke så
effektiv længere. Jeg bruger den og ca 50% slipper igennem. Det er noget
anderledes med version 11, Entourage i Office:mac 2004 (jeg ved ikke om
En'rage 2004 kan købes hver sig - måske) ta'r det indbyggede spamfilter
i øjeblikket ca 99% spam.

Jeg bruger spamfiltret i Entourage/9 og supplerer med nogle Rules
tilpasset den spam jeg nu engang får. Spamfilteret er sat til niveau 5
ud af 7 mulige.

Du finder spamfilteret som Junk Mail Filter under Tools menuen.

Fra : Alex Henriksen

Dato : 12-04-05 12:42

Kurt Hansen wrote:

Hejsa.

> Jeg er selv Windows-bruger, men fungerer som webmaster og rådgiver i
> det små for en virksomhed der bruger Mac. Høvdingen modtager tonsvis
> af spam.

Prøv med Thunderbird, den bruger jeg på min Mini Mac.
Der er et ret godt Junk Filter i.
Den er jo ude til både Win & Mac.

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Erik Richard

Dato : 12-04-05 17:10

Hej Kurt

Den, der har fået bedst kritik er 'Sp@mX 4.1.4'. Kan hentes her:
<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25255>.

Alternativt kan bruges 'NetBarrier', der er både firewall og spamfilter.
Undgå 'Norton Personal Firewall' til Mac, den dutter ikke... Link til
NetBier:
<http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=netbarrier&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0>.
NetBarrier er ligeledes velegnetil at blokere for spam.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>