Importere bogmærker fra Safari til Firefox
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-04-05 16:31

Da så mange her taler så varmt for Firefox (fremfor Safari), har jeg
hentet den. F.eks. kan Firefox åbne TDC's Webmail.
Så det er altså nærliggende at gøre Firefox til foretrukken browser.
Hvordan importerer jeg nu min omfattende samling af bogmærker, som
bygget op gennem længere tid i Safari? Firefox regner tilsyneladende kun
med at jeg skal importere fra netscape eller Mozilla?

venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-04-05 17:41

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> bygget op gennem længere tid i Safari? Firefox regner tilsyneladende kun
> med at jeg skal importere fra netscape eller Mozilla?

Har du prøvet at vælge at importere fra Mozilla? Firefox er jo en
Mozilla klon.
Ellers kan du bruge Safaris "Export bookmarks..." og så importerre fra
fil i Firefox.
Safaris "Export bookmarks..." findes i Safaris Debugmenu. Hvis den ikke
vises, kan du få den frem med OnyX eller Tinkertool, eller gå en tur i
terminalen: Skriv "defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 0"
uden quotes og tryk retur.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-04-05 20:04

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Har du prøvet at vælge at importere fra Mozilla? Firefox er jo en
> Mozilla klon.

Hvilken glæde har jeg af at importere fra Mozilla, når det, jeg skal
importere, ligger i Safari?

> [...]
> vises, kan du få den frem med OnyX eller Tinkertool, eller gå en tur i
> terminalen: Skriv "defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 0"

Og derefter skulle der være en ny menu i Safari, når jeg åbner
programmet igen?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Karl Antz

Dato : 07-04-05 23:00

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Og derefter skulle der være en ny menu i Safari, når jeg åbner
> programmet igen?

yup
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Christian Bech

Dato : 08-04-05 08:03

In article <1guo2dv.qe5o101xis5c0N%xossmidt@tdcadsl.dk>,
xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Hvilken glæde har jeg af at importere fra Mozilla, når det, jeg skal
> importere, ligger i Safari?

Øhm, det siger vist sig selv

Du skal naturligvis importere TIL Mozilla vha. Mozillas værktøjer, det,
du tænker på lige nu er eksport. Men jeg mener nu ikke det virker - jeg
brugte debug-menuen i Safari, da jeg smed Safari på porten.

Jeps.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-04-05 08:16

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvilken glæde har jeg af at importere fra Mozilla, når det, jeg skal
> importere, ligger i Safari?

Ups. Undskyld. Det er den slags der sker, når man kaster sig ud i et
svar, selv om man kun har fået tre timers søvn den foregående nat.

> Og derefter skulle der være en ny menu i Safari, når jeg åbner
> programmet igen?

Det stemmer. Der er også et par andre praktiske features gemt i den
menu; f.eks. at bestemme hvilken browsertype Safari skal udgive sig for
at være.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-04-05 07:24

> [...]

> Det stemmer. Der er også et par andre praktiske features gemt i den
> menu; f.eks. at bestemme hvilken browsertype Safari skal udgive sig for

Så må jeg hellere prøve igen og se, om jeg kan få det til at virke. Jeg
har aldrig tidligere prøvet at bruge Terminalen.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 09-04-05 12:54

> [...]

> Så må jeg hellere prøve igen og se, om jeg kan få det til at virke. Jeg
> har aldrig tidligere prøvet at bruge Terminalen.

Du kan også bruge Henrys metode, læs hans indlæg i tråden, det er ganske
nemt/smertefrit og hurtigt og effektivt

Mange hilsner Karen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-04-05 16:05

> Du kan også bruge Henrys metode, læs hans indlæg i tråden, det er ganske
> nemt/smertefrit og hurtigt og effektivt
>
> Mange hilsner Karen

Det gjorde jeg skam også straks. Og det virkede jo fint.

Som sagt har Firefox nogle tekniske fordele frem for Safari. Men hvad
med den tætte korrespondance mellem Safari og den øvrige Apple software
som Adressebogen:

Hvis jeg skriver mine kontakters webadresser ind i adressebogen, kommer
de frem i Safari.

og .Mac, der synkroniserer mine bogmærker, så at jeg kan finde dem -selv
på en PC på den anden side af kloden.

Jeg har ikke skiftet primær browser endnu.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 09-04-05 17:23

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har ikke skiftet primær browser endnu.

Det har jeg efter den glimrende importmulighed beskrevet i tråden her.
Men nu skifter jeg snart tilbage igen fordi:
Firefox scroller dårligt, og scroller jeg »tilbage igen« dvs. opefter,
genopfriskes skærmen kun i de øverste ca. 100 pixels. Så skal jeg
justere størrelsen af vinduet for at få den til at genopfriske.
En anden ting er at firefox gerne åbner nye vinduer, som slutter under
skærmen... og hiver man dem opefter opdager jeg, at dobbeltpilen til
scrolling er en enkeltpil til opefter (og ikke nogen til nedefter).
Det er ikke godt, synes jeg. Kan det mon skyldes et tema, som jeg har
installeret? (saferfox expanded sat til små ikoner - ser for fedt ud!)

--
Mvh. Poul

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-04-05 19:09

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> [...]
> Det er ikke godt, synes jeg. Kan det mon skyldes et tema, som jeg har
> installeret? (saferfox expanded sat til små ikoner - ser for fedt ud!)

Nu vi er ved fejlene ved Firefox: Er der andre end mig der har oplevet
at mappen bibliotek -> Application support -> Firefox har vokseværk.
Da jeg åbnede profiles -> "min profil" viste det sig, at der lå et par
hundrede udgaver af bookmarks. Ved efterfølgende forsøg, viser det sig,
at der dannes en ny bookmark-file hver gang jeg åbner Firefox, og de
ligger så og hober sig op.
Er det bare mig, eller har I andre også det problem?

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 10-04-05 09:16

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> mappen bibliotek -> Application support -> Firefox har vokseværk.
> Da jeg åbnede profiles -> "min profil" viste det sig, at der lå et par
> hundrede udgaver af bookmarks.

Jeg har ikke det problem.

--
Mvh. Poul

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 10-04-05 09:52

Kaj Christiansen wrote:

> [...]
> ligger så og hober sig op.
> Er det bare mig, eller har I andre også det problem?

Jeg har kun en bookmarks.html og en bookmarks.bak og jeg har brugt den
længe !

Fra : Jesper

Dato : 07-04-05 20:35

> [...]

> bygget op gennem længere tid i Safari? Firefox regner tilsyneladende kun
> med at jeg skal importere fra netscape eller Mozilla?

Du eksporter dine bookmarks fra Safari, så importerer du dem til
Firefox: Bookmarks -> Manage Bookmarks Og i Bookmark Manager vælger du
File -> Import... Klik i Import Bookmarks from File.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-04-05 07:42

Ove Steen Smidt wrote:
> [...]
> bygget op gennem længere tid i Safari? Firefox regner tilsyneladende kun
> med at jeg skal importere fra netscape eller Mozilla?

Hej Ove!

Du kan bruge et lille værktøj som hedder Safari Bookmark Exporter, det
er gratis og kan exportere til de fleste browsere.
Du kan hente det her http://homepage.mac.com/simx/

Fra : Karen Seiersen

Dato : 08-04-05 10:31

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Hej Ove!
>
> Du kan bruge et lille værktøj som hedder Safari Bookmark Exporter, det
> er gratis og kan exportere til de fleste browsere.
> Du kan hente det her http://homepage.mac.com/simx/

Hej Henry

Tak fordi du opfriskede min hukommelse, jeg har aldrig haft hentet denne
exporter før - men vidste den fandtes. Nu er den så hentet og taget i
brug på Firefox - Mozilla og Explorer.

Smart og hurtigt orden på alle bogmærker og jeg er kisteglad )

Mange hilsner Karen