Cdex til Mac?
Fra : bo@pc.dk

Dato : 03-04-05 20:09

Hejsa

Er er ret tilfreds med min Mac mini, men godt at jeg stadig har min PC
stående. Den har stadig mange programmer som jeg ikke har fundet til Mac`en,
endnu. Men det kommer forhåbentlig.

F.eks har jeg et lille program, Cdex, som kan lave MP3 filer fra en
almindelig musik CD.

Hvordan gør jeg det på mac`en?

Hilsen Bo

Fra : Kent Pryds Wormsdorf

Dato : 03-04-05 20:14

On Sun, 03 Apr 2005 21:08:55 +0200, b wrote:

> [...]
> endnu. Men det kommer forhåbentlig.
>
> F.eks har jeg et lille program, Cdex, som kan lave MP3 filer fra en

Hej Bo

iTunes?

Jeg har ihvertfald benyttet iTunes til at "rippe" et par Jean Michel Jarre
CD'er som jeg nu har liggende som MP3 filer på min G3 B&W.

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Kent Pryds Wormsdorf

Dato : 03-04-05 20:19

On Sun, 03 Apr 2005 21:14:02 +0200, Kent Pryds Wormsdorf wrote:

> [...]
>
> Jeg har ihvertfald benyttet iTunes til at "rippe" et par Jean Michel Jarre
> CD'er som jeg nu har liggende som MP3 filer på min G3 B&W.

Hej igen

Lige for der ikke skal opstå nogen misforståelser: Så har jeg købt og
betalt for de CD'er, så det er ikke pirat kopier.

Kent Wormsdorf

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-04-05 20:16

bo@pc.dk writes:

> F.eks har jeg et lille program, Cdex, som kan lave MP3 filer fra en
> almindelig musik CD.
>
> Hvordan gør jeg det på mac`en?

Du sætter iTUnes til at kode i MP3-format, sætter skiven i, vælger den
i oversigten og trykker import.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-04-05 20:51

bo@pc.dk wrote:
> [...]
> endnu. Men det kommer forhåbentlig.
>
> F.eks har jeg et lille program, Cdex, som kan lave MP3 filer fra en

På din Mac behøver du ikke at installeren noget, du har nemlig allerede
iTunes. Du kan bestemme hvilket format du vil importere i, i preference
> Import.
iTunes kan faktisk mange ting, prøv f.eks æble + P for print, så kan du
printe flotte cover's af de mix du fremstiller og brænder i iTunes.

PS: Husk også at installere iTunes på din PC, programmerne er faktisk
helt ens, dog kan iTunes til win importere WMP filer.

Fra : bo@pc.dk

Dato : 03-04-05 21:46

> [...]
>
> PS: Husk også at installere iTunes på din PC, programmerne er faktisk
> helt ens, dog kan iTunes til win importere WMP filer.

Er det ikke "kun" AAC den konvertere til og ikke MP3 ?

/Bo

Fra : Karl Antz

Dato : 03-04-05 21:51

<bo@pc.dk> wrote:

> Er det ikke "kun" AAC den konvertere til og ikke MP3 ?
>
> /Bo

I Preferences/Importing har du frit valg mellem AAC, AIFF, Apple
Lossless, MP3 og WAV - og under Settings/Custom kan du ovenikøbet
finetune det.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Terje Rydland

Dato : 03-04-05 23:31

<bo@pc.dk> wrote:

> Er det ikke "kun" AAC den konvertere til og ikke MP3 ?
>
> /Bo

Den kan importere AAC, MP3, WAV, AIFF og Apple Lossless.

Terje

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-04-05 16:14

<bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> endnu. Men det kommer forhåbentlig.
>
> F.eks har jeg et lille program, Cdex, som kan lave MP3 filer fra en

iTunes (selvfølgelig)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT