Entourage - skjule mail ved news
Fra : Ronni Jonassen

Dato : 27-03-05 08:40

Hejsa

Er der en måde jeg kan skjule min mailadresse her I nyhedsgrupperne når jeg
bruger entourage. Eller så jeg f.eks. indsætter en (fjerndette)... Ellers
Ender jeg jo med en masse spam (som jeg er godt I gang med at modtage nu)

Og hvad med navnet? Kan dette også ændres?

Som I kan se er det en hotmail adresse jeg bruger.

Mvh Ronni

Fra : Jesper

Dato : 27-03-05 10:20

Ronni Jonassen <rjonassen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Og hvad med navnet? Kan dette også ændres?
>
> Som I kan se er det en hotmail adresse jeg bruger.

Du opretter en konto med en fake emailaddresse under Tools -> Accounts
og fjerner hakket i kontoens "Include in send and receive all schedule",
så vælger du den som konto i newskontoens opsætning under
Newsfanebladet.

Fra : RoJo

Dato : 27-03-05 11:41

On 27/03/05 11:20, in article
1gu2v76.ki65vp16ws5nsN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
<spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> [...]
> og fjerner hakket i kontoens "Include in send and receive all schedule",
> så vælger du den som konto i newskontoens opsætning under

Takker Nu blev det vist skiftet!

Fra : Tom

Dato : 28-03-05 01:15

On 27/03/05 12:41, in article BE6C5A71.2D67%Geckodk@fjerndettehotmail.com,
"RoJo" <Geckodk@fjerndettehotmail.com> wrote:

> On 27/03/05 11:20, in article
> 1gu2v76.ki65vp16ws5nsN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"

> Takker Nu blev det vist skiftet!

Eller laver en fakemail som din default account.. Det er faktisk ikke så
dumt,... Du ved ind imellem er folk lidt hurtige på send knappen... Det
slipper du for når du de første mange gange får at vide at du ikke kan sende
mail via din fake account...
Har i hvert fald reddet mig et par gange hvor jeg var ved at sende mails
afsted for hurtigt..
Og ja så slipper du for en lille smule spam..

Tom

Fra : Christian Bech

Dato : 30-03-05 08:28

In article <BE6D1934.63AB%nospam@fakemail.dk>, Tom <nospam@fakemail.dk>
wrote:

> [...]
> afsted for hurtigt..
> Og ja så slipper du for en lille smule spam..

Man dog være opmærksom på, at en falsk adresse bør ende på .invalid
fremfor .dk eller .com etc. Fx betyder din brug af fakemail.dk at al
den spam du slipper for, ryger til Peter Ficher i Langenhessen i
Tyskland:
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=fakemail.dk&pageid=82&acti
on=cmsview&lang=da
Naturligvis forudsat at du ikke er Peter eller har en aftale med ham, så
er der tale om et misbrug af andres domæner.

Desuden signalerer .invalid, at man ikke kan skrive til dig. Så slipper
andre for at skrive emailsvar, som alligevel ikke kommer frem.