Problemos med trådløst netværk
Fra : Steen Jensen

Dato : 26-03-05 09:14

Hej.
Jeg bruger en Airport Express til min iBook, det kører fuldstændigt uden
problemer.
Jeg har osse en pc, så jeg købte en linksys usb trådløst netkort
til...det er til gengæld ikke så let at få til at køre.
Linksys'en virker, men beder om at få en ny ip adresse - og dette
mislykkes hver gang.
Jeg er blevet foreslået, at slå sikkerheden fra, på Airport'en - og se
om dette vil løse problemet.

Hvordan er det lige, jeg slår sikkerheden FRA, på Airport'en?

--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-05 10:26

In article <1gu0xgb.1uml2761fvdke8N%steenjensen@osporto.dk>,
steenjensen@osporto.dk (Steen Jensen) wrote:

> Hvordan er det lige, jeg slår sikkerheden FRA, på Airport'en?

I programmet AirPort-hjælpeværktøj, der ligger i mappen Hjælpeprogrammer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-03-05 11:25

> I programmet AirPort-hjælpeværktøj, der ligger i mappen Hjælpeprogrammer.

Man takker så mange gange, for assistancen til min ferierende hukommelse

--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-03-05 12:22

> I programmet AirPort-hjælpeværktøj, der ligger i mappen Hjælpeprogrammer.

Det hjalp!
Slår jeg min 128 wep kryptering fra, kan selv Windows finde ud af, at
koble sig på. Bare lidt surt, at man skal ofre sikkerheden, for at have
en Mac og en pc på samme netværk ;-(
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-03-05 15:42

Steen Jensen <steenjensen@osporto.dk> wrote:

> Det hjalp!
> Slår jeg min 128 wep kryptering fra, kan selv Windows finde ud af, at
> koble sig på. Bare lidt surt, at man skal ofre sikkerheden, for at have
> en Mac og en pc på samme netværk ;-(

Det skal du heller ikke, du skal bare sætte det korrekt op.

Hvorfor har du købt et Linksys USB baseret kort - det er da helt
åndsvagt ? Er der ikke mulighed for et PCMCIA kort eller et PCI kort ?

Er Apple basen det eneste access point du har ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-03-05 18:17

> Det skal du heller ikke, du skal bare sætte det korrekt op.

Nånå.

> Hvorfor har du købt et Linksys USB baseret kort - det er da helt
> åndsvagt ?

Nå, nådada...undskyld?
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-03-05 18:32

Steen Jensen <steenjensen@osporto.dk> wrote:

> Nånå.

Prøv at taste 0x1234567890 ind som WEP og forbind, så via din
PC..................... !

> Nå, nådada...undskyld?

Der må da være en grund til at du vil blokere en af dine USB porte og
ikke benytte din PCMCIA eller PCI ????????

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-03-05 13:25

> [...]

> om dette vil løse problemet.
>
> Hvordan er det lige, jeg slår sikkerheden FRA, på Airport'en?

Øh, kan du ikke bare give din base linksys'ens MAC-adresse? Jeg tror det
er den vej rundt du skal.

Flemming Rubini

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-03-05 15:07

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Øh, kan du ikke bare give din base linksys'ens MAC-adresse? Jeg tror det
> er den vej rundt du skal.

Joo...men jeg har ingen anelse om hvordan?
Det smarte ved Linksys'en skulle være, at den selv klarer det hele...
--
Steen
Sendes uden porto.