Rotere .avi filer
Fra : Storm

Dato : 22-03-05 10:20

Som tosset amatør har jeg kækt vendt mit kamera og optaget en avi film i
højformat (det var altså lige da jeg havde fået det...).

Hvad findes der af programmer der kan rotere avi på Mac?

Jeg spurgte i videoredigerings gruppen, de foreslog VirtualDub, men det
findes jo ikke til Maccen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : JHP

Dato : 22-03-05 11:10

Storm wrote:
> [...]
>
> Hvad findes der af programmer der kan rotere avi på Mac?
>
> Jeg spurgte i videoredigerings gruppen, de foreslog VirtualDub, men det

QT Pro kunne da gøre det for mig.
mvh Joakim

Fra : Storm

Dato : 22-03-05 11:31

JHP <no-spam-to-me@jXhXpXwXeXb.dk> wrote:

> QT Pro kunne da gøre det for mig.

Så kunne det jo nok også for mig men har du et tip til noget gratis?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : JHP

Dato : 22-03-05 13:19

Storm wrote:

> Så kunne det jo nok også for mig men har du et tip til noget gratis?

Næe. Og dog. GIMP er et billedebehandlingsprogram til X11, måske kan den
gøre det (pgms. kan hentes via Apple hvor det er pakket til alm. programmer)

mvh Joakim

Fra : Storm

Dato : 22-03-05 19:55

> [...]

> gøre det (pgms. kan hentes via Apple hvor det er pakket til alm. programmer)

Jeg har kigget på http://www.gimp.org/macintosh/ - men jeg kan se at det
er et helaftensprojekt for mig. Hvad menes med X11.app? - jeg har X
10.3.8, men vil helt afgjort helst hente en application bundle, kan jeg
det?

Jeg kan ikke finde hvor hos Apple jeg skulle kunne hente det som alm.
program. Ideen er jo god, men måske det er for kompliceret for
almindelige brugere at gå til.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-03-05 20:04

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Jeg har kigget på http://www.gimp.org/macintosh/ - men jeg kan se at det
> er et helaftensprojekt for mig.

Hvis du bare skal have roteret en enkelt film, er du velkommen til at
smide den i min mailkasse.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Storm

Dato : 22-03-05 21:03

> Hvis du bare skal have roteret en enkelt film, er du velkommen til at
> smide den i min mailkasse.

Suveræn service - men jeg vil nu gerne finde en løsning til en anden
gang. En kollega kom lige hjem fra skiferie med video af ungernes første
forsøg på brædderne og havde taget de fleste i højformat. Han spurgte
mig om hvad der kunne gøres, derfor besluttede jeg at finde en løsning.
Faktisk har vi lige fået iLife og jeg var sikker på at det kunne gøres
herfra, men det kan jeg ikke sådan lige se.

Det må blive mit påskeprojekt at finde ud af, om ikke andet hopper jeg
over på en Windows maskine med VirtualDub.

Det vil da være meget sjovt at kunne lege lidt med mulighederne.
Hvad bruger du?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-03-05 00:34

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Det vil da være meget sjovt at kunne lege lidt med mulighederne.
> Hvad bruger du?

QuickTimePro.
Og den koster altså kun 30 $.

/Preben