Kan denne køre med DVD Drev ????
Fra : Jess Pedersen

Dato : 21-03-05 20:29

Jeg har lige erhvervet mig en IBook G3, men den er med CD Rom. Ville vide om
den kunne køre med DVD Drev, og om jeg evt kunne se film på den ????
http://www.ac-scanmac.dk/apple_museum/1999/histo_ibook_8_99.html

MVH Jess Pedersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-03-05 23:17

"Jess Pedersen" <lasarus@stofanet.dk> wrote in message news:<423f17ac$0$29437$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>...
> Jeg har lige erhvervet mig en IBook G3, men den er med CD Rom. Ville vide om
> den kunne køre med DVD Drev, og om jeg evt kunne se film på den ????
> [...]

det kan den men jeg tvivler oprigtigt på at du har lyst til at skille
den ad og skifte det optiske drev ud. Desuden er CPU'en og
grafiikkortet ikke kraftigt nok til at vise DVD film - hvis ikke du
tror detkan du jo prøve at rippen film til HD'en og afspille Video_TS
mappen med VLC som player. Det kan den ikke (i al fald ikke med noget
der minder om fuld framrate)

Fra : Jens

Dato : 26-03-05 21:40

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@gmail.com> wrote:

> [...]
> tror detkan du jo prøve at rippen film til HD'en og afspille Video_TS
> mappen med VLC som player. Det kan den ikke (i al fald ikke med noget

På den anden side virker DVD-Player udmærket - med såvel en DVD-skive
som med en rippet Video_TS mappe.
--

Jens F (iBook G3, 500 MHz)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-03-05 23:58

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> På den anden side virker DVD-Player udmærket - med såvel en DVD-skive
> som med en rippet Video_TS mappe.

så er det ikke 99 modellen som du spurget til, men den den senere model
med rage128 grafik og 366/466 CPU (firewire). Original 300/366 modelerne
med Rage64 har ikke CPU kraft til en decode DVD og grafikkortet kan ikke
hjælpe til.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jens

Dato : 27-03-05 10:07

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> med rage128 grafik og 366/466 CPU (firewire). Original 300/366 modelerne
> med Rage64 har ikke CPU kraft til en decode DVD og grafikkortet kan ikke

Jeg ska' lære at følge de opgivne links, ska' jeg. My bad
--

Jens F