OT: Lage applikasjoner for Symbian-telefon~
Fra : Zaphod B

Dato : 21-03-05 11:51

Beklager OT posting.

Jeg er ute etter informasjon om hvordan man starter med å lage en enkel
applikasjon for Symbian-baserte mobile enheter. Applikasjonen skal
inneholde en tekstdatabase på fra noen hundre K opp til maksimalt rundt
8 MB som skal kunne søkes i. Et alternativ er å laste ned tekst i biter
(seksjon for seksjon etter somm man har behov.) Applikasjonen og evt.
moduler skal fortrinssvis kunne lastes ned til en PC/Mac og overføres
til telefonen/PDAen via bluetooth, usb el infrarød. Jeg tror at man bør
utvikle i Java 2 Micro edition (muligens C# "C sharp"?) for å være så
fleksibel som mulig m.h.t. eksakt hw-plattform.

Jeg er ikke selv utvikler, men trenger å finne informasjon, gjerne også
eksempelkode, til noen som skal starte et slikt prosjekt. De er
utviklere, men ikke kjent med mobile devicer. Hvis noen har pekere, vet
om nettressurser eller gode bøker, eller selv har vært borti noe slikt,
hadde jeg vært veldig glad for informasjon.

På forhånd takk - og igjen: beklager OT.
Men dette er to gode grupper hvor man som regel pleier å være fleksible
så lenge viljen er god. DJeg satser på det!

PS: Jeg blir offline noen dager - men kommer selvsagt til å lese alle
svar på USENET når jeg er tilbake.
--
/Z