P = U * I
Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-03-05 00:48

Airport Express
I = 0,2 A
U = 220 V

hallooo er det ikke for vildt, at have en P lampe tændt døgnet rundt,
for ikke at sige uanstændigt. Er der nogen af jer der har fundet på
noget smart for at stoppe disse aktive pengeslugere?

Flemming Rubini

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-03-05 06:59

Flemming Rubini wrote:
> [...]
> for ikke at sige uanstændigt. Er der nogen af jer der har fundet på
> noget smart for at stoppe disse aktive pengeslugere?

Jo, prøv med 230 V som din spænding er i dag, det hjælper lidt !!

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 21-03-05 10:12

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Jo, prøv med 230 V som din spænding er i dag, det hjælper lidt !!
Øh, nej, det gør det ikke. Hvis U forøges, bliver P også større. Det
lærte jeg da i skolen.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-03-05 12:07

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Jo, prøv med 230 V som din spænding er i dag, det hjælper lidt !!

Tak. Jeg målte iøvrigt lige vores til 227 V.

Flemming Rubini

Fra : Sebastian

Dato : 30-03-05 00:04

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Tak. Jeg målte iøvrigt lige vores til 227 V.

Hvordan måler du spændingen? Hvis spændingen hos dig virkelig kun
er 227 V varer det nok ikke længe før strømmen går eller du bor bare
"langt ude på strengen" - måske helt for enden af en af NESAs mange
luftledninger, men så varer det jo heller ikke så længe før strømmen går
igenigen.

Hvilken strøm taler du om, virk-, kapacitiv- eller induktiv strøm?
Husk lige at det er vækselsstrømsteknik. Du skal tænke i 2 dimensioner.

For at undgår spild kan du jo bare slukke ved kontaken. Så er du 100%
sikkert at der er _slukket_.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-03-05 23:38

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Husk lige at det er vækselsstrømsteknik. Du skal tænke i 2 dimensioner.
>
> For at undgår spild kan du jo bare slukke ved kontaken. Så er du 100%

Gisp, stop straks med at spise det dér du er igang med.

Jeg plejer at bruge et perinometer til at måle spændingen med. I
ovenstående brugte jeg et voltmeter.

Flemming Rubini

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-03-05 08:25

> [...]

> for ikke at sige uanstændigt. Er der nogen af jer der har fundet på
> noget smart for at stoppe disse aktive pengeslugere?

At dømme efter hvor varm den bliver, så bruger den ikke over 10W.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 21-03-05 12:30

Niels Jørgen Kruse wrote:

> At dømme efter hvor varm den bliver, så bruger den ikke over 10W.

Nu afgiver den jo noget energi i form af radiostråling som du ikke kan
mærke. Det er cirka 2 watt, så vidt jeg husker?

--Martin

Fra : Jesper

Dato : 24-03-05 10:30

> [...]

> for ikke at sige uanstændigt. Er der nogen af jer der har fundet på
> noget smart for at stoppe disse aktive pengeslugere?

tja...såvidt jeg kan regne ud giver det en effekt på 44 W eller 385,44
KWh på et år. Du har forskellige muligheder:

Et tænd/sluk ur
En alm. tænd/sluk kontakt
USB strømskinne, der slukker at det tilslukkede grej, når 'puteren er
slukket.