Powerpoint er farlig!
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 20-03-05 10:31

Jeg har netop mistet 2 timers arbejde!

Jeg har været ved at oversætte en præsentation til engelsk, skal netop
til at indsætte et sidste billede som prikken over i'et... BOOOM...
powerpoint crasher - og væk er mit dokument!! Hvordan %&(&)(&W%# kan
det ske? Jeg kan se dokumentet under seneste emner i FInder, men det
optræder ikke i PowerPoint's liste - og er pist væk fra harddisken.

Jeg undres.

En anden ting er, at programmet kører så forbandet sløvt.

En tredje ting er, at de slides jeg laver på min iBook under ingen
omstændigheder kan åbnes på en windows-pc. Og det på trods af, at
compatibilty checker siger god for dokumentet

Jeg er desværre nødt til at bruge powerpoint, da jeg arbejder videre på
dokumenter oprettet i powerpoint (på windows).

Andre der har oplevet noget lignende?

Jeg anvender seneste version af powerpoint og kører OS X 10.3.8.

Jesper.

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-03-05 11:21

In article <423d42f1$0$249$14726298@news.sunsite.dk>,
Jesper Møller-Fink <jmfink_nospam@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Andre der har oplevet noget lignende?
>
> Jeg anvender seneste version af powerpoint og kører OS X 10.3.8.

Jeg har ikke set at dokumenter forsvinder men har ofte fået klager fra
folk som har fået dokumenter ødelagt af PowerPoint-crash og er meget
uforstående overfor at den slags kan ske.
Det er nok ikke uden grund at der findes kommercielle værktøjer til at
reparere ødelagte Microsoft dokumenter.
Jeg har dog aldrig hørt om at slides fra en Mac ikke kan ses på en PC
men omvendt har jeg set at slides lavet på PC kan få en Mac-version til
at crashe.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 20-03-05 11:41

On 2005-03-20 11:20:59 +0100, Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> said:

> [...]
> Jeg har dog aldrig hørt om at slides fra en Mac ikke kan ses på en PC
> men omvendt har jeg set at slides lavet på PC kan få en Mac-version til

Ja, der er jo nok noget om det sidste - nu fik jeg dog relativt hurtigt
rekonstrueret ud fra min hukommelse, men det er dog godt nok
møgirriterende på sådan en søndag... Og jeg har lært af skaden, nu
ligger der 5-6 backup-versioner og flyder på hd'en...

Jeg må give folkene et kursus i Keynote - det er dog så utroligt meget
lettere at danse med ift. powerpoint...

Jesper.

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 20-03-05 16:56

> [...]
>
> Andre der har oplevet noget lignende?
>
> Jeg anvender seneste version af powerpoint og kører OS X 10.3.8.

Hvor gammel er din HD ? Jeg tror den skal skiftes... Eller måske nye RAM
kan gøre det... Har hørt om en der havde lignende problem, han skiftede
bundkortet, men det er jo ikke så nemt på en bærbar, så jeg foreslår du
prøver nogle nye RAM-klodser.

vh Simon

Fra : Peter Kiil

Dato : 23-03-05 13:22

Simon Tved Bakken - simonSPAM@tvedbakken.xx on 3/20/05 4:56 PM wrote:

> [...]
> kan gøre det... Har hørt om en der havde lignende problem, han skiftede
> bundkortet, men det er jo ikke så nemt på en bærbar, så jeg foreslår du

Interessante løsningsforslag.
--
/peter

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-03-05 10:47

On 2005-03-20 16:56:20 +0100, "Simon Tved Bakken"
<simonSPAM@tvedbakken.xx> said:

> [...]
> skiftede bundkortet, men det er jo ikke så nemt på en bærbar, så jeg
> foreslår du prøver nogle nye RAM-klodser.

Tak for forslaget. Jeg har nu prøvet dette (meget dyrt faktisk), endda
helt 'klistervand' i keyboardet, alt sammen uden held. Faktisk er det
blevet værre, og PowerPoint er stadig umulig at danse med... :-|

vh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-03-05 13:40

> [...]

> helt 'klistervand' i keyboardet, alt sammen uden held. Faktisk er det
> blevet værre, og PowerPoint er stadig umulig at danse med... :-|

du har tjekket dine fonte, fjernet trediparts fonte og genopbygget din
font cache?

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-03-05 17:51

On 2005-03-25 13:39:40 +0100, nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert
Knudsen) said:

> du har tjekket dine fonte, fjernet trediparts fonte og genopbygget din
> font cache?

How-to? Et problem er, at dokumentet benyttede sig af en font jeg ikke
har på iBook'en. Men den fik jeg hurtigt erstattet. Hvordan genopbygger
jeg systemets font cache?

Jesper.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-03-05 00:23

Jesper Møller-Fink skrev:

> Hvordan genopbygger jeg systemets font cache?

Med Deep Six f.eks.
<http://homepage.mac.com/macdrben/blogwavestudio/LH20041002162312/LHA20041004135953/index.html>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-03-05 18:55

Jesper Møller-Fink <jmfink_nospam@mac.com> writes:

> Jeg anvender seneste version af powerpoint og kører OS X 10.3.8.

Er det inklusiv nyeste patches fra Microsoft? Det gjorde en hel del
ved OFfice X engang for længe siden.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-03-05 13:51

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> Interessante løsningsforslag.

Hvorfor?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Ronni Jonassen

Dato : 23-03-05 17:35

On 23/03/05 13:51, in article 86k6ny4jbb.fsf@dusk.gen-v.net, "Thomas Bjorn
Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Hvorfor?

Sikkert fordi man så er ude I noget: "Det er computeren der er dårlig, og
ikke microsoft-produktet som er installeret herpå... så skift lige alt
hardware ud"

Og endnu sjovere:

"Da du ikke kan skifte dit bundkort, som er ødelagt, så skift I stedet dine
ram!!"

*LOL*

Mvh Ronni