Annette larsen,Printer promblem
Fra : Annette Larsen

Dato : 19-03-05 11:06

hej

Jeg har fået en Macintosh Power Book 180 og en printer Macintosh Style
Writer 1200 fra midt i halvfemserne, der følger ikke instruktion og
disketter med. De to, kan åbenbart ikke arbejde sammen. Den siger at
printeren ikke er tilsluttet hvad den nu er. Hvad gør, jeg kører det på
lossepladsen, eller er deren løsning???

Mvh.
Annette Larsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-03-05 13:28

Annette Larsen <annette.larsen@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> disketter med. De to, kan åbenbart ikke arbejde sammen. Den siger at
> printeren ikke er tilsluttet hvad den nu er. Hvad gør, jeg kører det på

Er det printeren, eller PBen du vil køre på genbrugsstationen?

Interface er LocalTalk, eller Serial Din kabel. Din PB kan snakke LT.
Ellers må du spørge mere konkret, og oplyse hvad du har prøvet hidtil.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-03-05 14:53

In article <1gtoaaa.16bdx55el0p5mN%hlexa@hotmail.com>,
hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> Er det printeren, eller PBen du vil køre på genbrugsstationen?
>
> Interface er LocalTalk, eller Serial Din kabel. Din PB kan snakke LT.
> Ellers må du spørge mere konkret, og oplyse hvad du har prøvet hidtil.

Nu er det svært at huske så langt tilbage. Er driveren til printeren
installeret? Jeg tror nok, den fulgte med styresystemet, hvis det ikke
er for gammelt. Hvis driveren er der, skal computeren indstilles til at
bruge printeren. Jeg mener, der er et kontrolpanel til printere, hvor
man kan gøre det. Ellers kan man måske, når man vælge "Udskriv" i et
program. Jeg husker ikke de ældre styresystemer så godt, men
selvfølgelig kan de to tale sammen. Jeg havde selv en Stylewriter 1200
dengang, og den virkede fint med System 7 til Mac OS 9.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-03-05 16:15

Henrik Münster wrote:

> [...]
> selvfølgelig kan de to tale sammen. Jeg havde selv en Stylewriter 1200
> dengang, og den virkede fint med System 7 til Mac OS 9.

er det ikke i menuen "vælger" at man adder sin printer ??

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-03-05 16:33

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> er det ikke i menuen "vælger" at man adder sin printer ??

Nej. Det er der man "vælger" sin printer

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-03-05 16:43

Axel Hammerschmidt wrote:

> Nej. Det er der man "vælger" sin printer

Klart

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-03-05 23:59

In article <423c4886$0$91602$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Klart

Ja-ja. Jeg skrev jo også, at det er svært at huske så langt tilbage. Jeg
prøvede bare at købe lidt tid, så tingene ikke blev kørt på lossepladsen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 20-03-05 06:58

> [...]

> disketter med. De to, kan åbenbart ikke arbejde sammen. Den siger at
> printeren ikke er tilsluttet hvad den nu er. Hvad gør, jeg kører det på

Der er strøm på begge enheder, og ingen af delene er i stykker, de er
begge tændt og forbundet med hinanden med et kabel fra printeren til det
stik på PB´en, der har et printerikon?

Så markerer du æblet i øverste venstre hjørne og i menu´en, der falder
ned vælger du "Vælger", hvis systemet er på dansk. Hvis det er på
engelsk vælger du "Chooser".

Så får du et vindue på skærmen, der indeholder nogle printerikoner.

Hvis driveren er i systemet, hvilket jeg tror, er der et printerikon,
der hedder SW1200.

Dette ikon markerer du - ét tryk. Så kommer der en sort ramme om vinduet
med printerikonerne.

Så lukker du Vælger/Chooser enten i firkanten i vinduets venstre øverste
hjørne, eller i Arkiv/File>Slut/Quit.

Så får du en dialog på skærmen, der siger noget i retning af: "Der er
skifter printer - vælg sideopsætning i alle åbne programmer".

Dette siger du bare OK til.

Så opretter systemet et printerikon, der lægges i højre side på¨dit
skrivebord. Ikonet har en "fed" sort kant, der indikerer, at det er den
aktive printer. På dette ikon kan smides(drag/drop) dokumenter, der så
vil blive udskrevet.

Skulle systemet mod forventning ikke indeholde SW1200, så prøv at vælge
SW1500.

Lad være at køre det på lossepladsen;-(

Held og lykke
M.