Hvilket af stikkene er DVI-stikket?
Fra : Peter

Dato : 17-03-05 09:08

Hejsa

Vi sidder lige et par stykker og gætter til højre og venstre omkring
hvilket af de to skærmudtag på min G5'er, der er DVI-stikket (det digitale).

Der er et lille 1-tal og et lille 2-tal.

Hvad er hvad?

/Peter

Fra : Benjamin Pedersen

Dato : 17-03-05 12:18

On 2005-03-17 09:08:27 +0100, Peter <123@123.dk> said:

> [...]
> hvilket af de to skærmudtag på min G5'er, der er DVI-stikket (det
> digitale).
>
> Der er et lille 1-tal og et lille 2-tal.

Der er to digitale stik: Det med de runde sider er Apple ADC stik. Det
der er mere firkantet er DVI-stikket.

Fra : Peter

Dato : 17-03-05 15:56

Benjamin Pedersen wrote:

> Der er to digitale stik: Det med de runde sider er Apple ADC stik. Det
> der er mere firkantet er DVI-stikket.

Det forstår jeg ikke: Er begge udgange identiske? Er det nøjagtig samme
signal, der kommer ud? Samme bit osv?

/Petr

Fra : Karl Antz

Dato : 17-03-05 16:42

Peter <123@123.dk> wrote:

> Det forstår jeg ikke: Er begge udgange identiske? Er det nøjagtig samme
> signal, der kommer ud? Samme bit osv?

Videosignalet er identisk - men apple-stikket indeholder også strøm samt
USB.

Har du ikke nogen Apple-skærm kan du ikke bruge det til noget - men de
(halv-gamle) Apple-skærme trækker strøm gennem dette stik samt har to
usb-indgange.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-03-05 17:22

Peter wrote:

> Det forstår jeg ikke: Er begge udgange identiske? Er det nøjagtig samme
> signal, der kommer ud? Samme bit osv?
>
> /Petr

De er ikke ens, det er fat som Karl han skriver. Se evt. linkene herunder !!

http://pinouts.ru/data/dvi_pinout.shtml

http://pinouts.ru/data/apple_adc_pinout.shtml