Radera DV-kassett?
Fra : david

Dato : 14-03-05 20:32

Går det att radera en DV-kassett på något smartare sätt än att bara
spela in med linsskyddet på (och ev en sladd i mic-ingången)? Hittar
ingenting, varken i iMovie eller i kameran (en Sony).

Jag har ett par kassetter med känsligt innehåll och det kommer att bli
fler i framtiden som jag vill kunna radera (ja, jag vet att man
förmodligen kan återskapa data om man skickar kassetten till något lab,
men så känsligt är inte innehållet) smidigt.

Förslag?

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Leif Tangen

Dato : 14-03-05 20:53

david <i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se> wrote:

> [...]
> förmodligen kan återskapa data om man skickar kassetten till något lab,
> men så känsligt är inte innehållet) smidigt.

1. Grav et hull i bakken.
2. Legg kassettene i hullet.
3. Hell over et par liter rødsprit, bensin el.l.
4. Gå noen skritt tilbake og kast en fyrstikk i hullet.
5. Fyll hullet igjen med jord når det har sluttet å ryke.
--
Leif T.

Fra : Harri Mellin

Dato : 14-03-05 22:11

In article <1gtflu3.1sk3osxe5x16yN%leif@nospamtangen.no>,
leif@nospamtangen.no (Leif Tangen) wrote:

> [...]
> 4. Gå noen skritt tilbake og kast en fyrstikk i hullet.
> 5. Fyll hullet igjen med jord når det har sluttet å ryke.

heh =)

Swedish Webcams <http://www.webcams.zap.to>

Fra : david

Dato : 15-03-05 01:23

Leif Tangen <leif@nospamtangen.no> wrote:

> [...]
> 4. Gå noen skritt tilbake og kast en fyrstikk i hullet.
> 5. Fyll hullet igjen med jord når det har sluttet å ryke.

Det blir en massa arbete, jag ville gör det på något lättare sätt än att
spela över dem.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 15-03-05 00:07

In article <1gtfkw8.wb2zmk1u1l87kN%i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se>,
i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se (david) wrote:

> [...]
> förmodligen kan återskapa data om man skickar kassetten till något lab,
> men så känsligt är inte innehållet) smidigt.

Vill minnas att det fanns radermaskiner for audiokassetter, sa det kan
nog finnas for DV ocksa.

stark elektromagnet.

Fra : Anders

Dato : 20-03-05 09:30

In news:1gtfkw8.wb2zmk1u1l87kN%i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se,
david <i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se> typed:

> [...]
> förmodligen kan återskapa data om man skickar kassetten till något
> lab, men så känsligt är inte innehållet) smidigt.

Sängkammarfilmer dyker upp lite nu och då på internet, så jag förstår att du
är angelägen...

Fra : david

Dato : 24-03-05 10:20

Anders <unnamed@writeme.com> wrote:

> Sängkammarfilmer dyker upp lite nu och då på internet, så jag förstår att du
> är angelägen...

Precis

Har upptäckt en poäng till med att radera band: om man importerar i
iMovie blir det ju ett klipp vid varje ny tagning. Om man lämnat
importen oövervakad importerar den hela bandet om det är ett tidigare
använt band som man spelat över - även om man vid detta tilfälle bara
har filmat några minuter video. På nya band importeras enbart den del
man spelat in på. Resten av bandet 'tittar' iMovie igenom men ignorerar.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : david

Dato : 29-03-05 09:12

Det verkar som att, i alla fall på min Sony-kamera, bandet raderas till
'nyskick' om man ansluter en firewrire-kabel till kameran och en dator
och sedan ställer kameran i VCR-läge och väljer att spela in från DV-in
(dvs inte med den inspelningsknapp/-funktion man använder när man filmar
något).

Däremot raderades inte bandet om man gjorde på precis samma sätt exkl
firewirekabel eller om andra ändan av FW-kabeln inte satt i någon dator.
Då spelades iställen en grå bild in.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?