dwg.fil-reader
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 04-03-05 20:40

Jeg har downloaded nogle dwg.filer som jeg gerne ville kunne se. Findes
der et gratis program til Mac? På Ifö.s hjemmeside kan man kun downloade
en windows-version.
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-03-05 22:58

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@REMOVEmail-telia.dk> wrote:

> Jeg har downloaded nogle dwg.filer som jeg gerne ville kunne se. Findes
> der et gratis program til Mac? På Ifö.s hjemmeside kan man kun downloade
> en windows-version.

Tja, gratis og gratis. Det er en fil med en AutoCad tegning. Der findes
rigtig nok et gratis Windows program der læser .dwg-filer. Hvis du er
heldig kan CADintosh fra Lemke Software (dem der laver Graphic
Converter) læse den.

Men ellers prøv at lede efter CAD programmer til MacOS på Google. Det er
som sagt en AutoCad tegning.

Ved du hvilken AC version det er? Hvor stor er filen?

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 05-03-05 09:59

> [...]
> som sagt en AutoCad tegning.
>
> Ved du hvilken AC version det er? Hvor stor er filen?

Jeg troede at en .dwg-fil var en .dwg-fil, men så enkelt er det åbenbart
ikke. Filerne fylder 32 K og CADintosh kan ikke åbne dem. Men tak for
hjælpen, jeg vil ikke gøre mere ud af det, det er bare nogle
monteringstegninger. Jeg får dem sikkert i papirudgave sammen med de
varer jeg har bestilt.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-03-05 15:28

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@REMOVEmail-telia.dk> wrote:

> Jeg får dem sikkert i papirudgave sammen med de varer jeg har bestilt.

Nu kan jeg ikke selv afprøve det i øjeblikket, men måske kan Graphic
Converter åbne og vise .dwg filen?

Fra : Morten Lind

Dato : 05-03-05 19:04

> Nu kan jeg ikke selv afprøve det i øjeblikket, men måske kan Graphic
> Converter åbne og vise .dwg filen?

Kan du komme i nærheden af en (ny?) Illustrator - den kan godt.
M.

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 05-03-05 23:31

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Kan du komme i nærheden af en (ny?) Illustrator - den kan godt.
> M.

Du har ret, jeg har lige åbnet dem i Illustrator 9, jeg har ikke nogen
nyere version, men det gik. Nu er mit problem at jeg ikke længere kan
huske hvad f..... de forestiller
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 05-03-05 23:19

> Nu kan jeg ikke selv afprøve det i øjeblikket, men måske kan Graphic
> Converter åbne og vise .dwg filen?

Jeg forsøgte lige at downloade Graphic Converter igen, jeg har ikke haft
den siden classic-versionen, men den kunne heller ikke åbne filerne. Det
var noget med at de begyndte med DIS. Men jeg venter som sagt på
papirversionen
Mvh
Hans Jørgen Hvid