/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
60hz
Fra : Kristian


Dato : 28-03-05 14:11

Som ny bruger af en TFT-skærm vil jeg være glad for ny viden.
Er det rigtigt.....som skrevet står andet sted i denne nyhedsgruppe....at en
TFT-skærm skal køre ved 60hz.........og hvorfor?

Findes der et sted på nettet...på dansk...hvor den slags oplysninger står?

Kristian



 
 
JK (28-03-2005)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 28-03-05 14:41

On Mon, 28 Mar 2005 15:11:19 +0200, "Kristian"
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote:

>Som ny bruger af en TFT-skærm vil jeg være glad for ny viden.
>Er det rigtigt.....som skrevet står andet sted i denne nyhedsgruppe....at en
>TFT-skærm skal køre ved 60hz.........og hvorfor?
>
>Findes der et sted på nettet...på dansk...hvor den slags oplysninger står?
>
Ja, det er rigtigt.

Det kan stå i manualen for din skærm.

Jeg skal forsøge mig denne forklaring:
60 Hz er en fuld svingning på 16 msec (1000 msec / 60), så jeg mener,
at det svarer til en responstid på 8 msec.

Din skærms responstid er sandsynligvis langsommere end 8 msec, så det
har ingen relevans at stille frekvensen op.

mvh

John



Kristian (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 28-03-05 15:07



> Ja, det er rigtigt.


Jeg takker.
Kan der ske nogen skade på skærmen, hvis den har stået anderledes....f.eks.
75hz?

Kristian



Hans (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 28-03-05 15:09

Kristian wrote:
>> Ja, det er rigtigt.
>
>
> Jeg takker.
> Kan der ske nogen skade på skærmen, hvis den har stået
> anderledes....f.eks. 75hz?
>
Ja - Du kan udmærket opleve at få et dårligere billede hvis skærmkablet er
for ringe.

Hans



Michael Pilgaard (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 28-03-05 15:41

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:

>Kristian wrote:
>>> Ja, det er rigtigt.
>>
>>
>> Jeg takker.
>> Kan der ske nogen skade på skærmen, hvis den har stået
>> anderledes....f.eks. 75hz?
>>
>Ja - Du kan udmærket opleve at få et dårligere billede hvis skærmkablet er
>for ringe.

Jeg har en Samsung Syncmaster 151s. På den bliver teksterne under
ikonerne på skrivebordet utydelige når opdateringsfrekvensen er på 60 og
70 Hertz. Ved 72 og 75 Hertz står teksten fint.
Egentlig skade på skærmen kan ske hvis man tvinger den til noget den
ikke er beregnet til. Den rigtige driver og manualen modvirker dette.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Kristian (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 28-03-05 17:04


> Jeg har en Samsung Syncmaster 151s. På den bliver teksterne under
> ikonerne på skrivebordet utydelige når opdateringsfrekvensen er på 60 og
> 70 Hertz. Ved 72 og 75 Hertz står teksten fint.


Så forstår jeg ingenting....igen?

Altså.....TFT-skærme er bedst ved 60hz...........men din er bedst ved
72-75hz.
?????????????????

Kristian



Anders Albrechtsen (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 28-03-05 17:12

Kristian wrote:
>>Jeg har en Samsung Syncmaster 151s. På den bliver teksterne under
>>ikonerne på skrivebordet utydelige når opdateringsfrekvensen er på 60 og
>>70 Hertz. Ved 72 og 75 Hertz står teksten fint.
>
>
>
> Så forstår jeg ingenting....igen?
>
> Altså.....TFT-skærme er bedst ved 60hz...........men din er bedst ved
> 72-75hz.
> ?????????????????
>
> Kristian
>
>
Det kommer an på skærmen, og om der bruges analog eller DVI tilslutning.
Ved DVI tilslutning kører langt de fleste TFT skærme maksimalt 60 Hz,
ved analog tilslutning op til 75 Hz.
---
Mvh
Anders

Hans (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 29-03-05 03:41

Michael Pilgaard wrote:
>
> Jeg har en Samsung Syncmaster 151s. På den bliver teksterne under
> ikonerne på skrivebordet utydelige når opdateringsfrekvensen er på 60
> og 70 Hertz. Ved 72 og 75 Hertz står teksten fint.
> Egentlig skade på skærmen kan ske hvis man tvinger den til noget den
> ikke er beregnet til. Den rigtige driver og manualen modvirker dette.

Huskede du at trykke på Auto knappen da du skiftede til 60 Hz.?

Hans



Michael Pilgaard (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 29-03-05 15:02

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:

>Michael Pilgaard wrote:
>>
>> Jeg har en Samsung Syncmaster 151s. På den bliver teksterne under
>> ikonerne på skrivebordet utydelige når opdateringsfrekvensen er på 60
>> og 70 Hertz. Ved 72 og 75 Hertz står teksten fint.
>> Egentlig skade på skærmen kan ske hvis man tvinger den til noget den
>> ikke er beregnet til. Den rigtige driver og manualen modvirker dette.
>
>Huskede du at trykke på Auto knappen da du skiftede til 60 Hz.?

Den havde jeg glemt var der!
Men så står teksten klart og tydeligligt også ved 60 og 70 Hertz.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Hans (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 29-03-05 15:30

Michael Pilgaard wrote:
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:
>>
>> Huskede du at trykke på Auto knappen da du skiftede til 60 Hz.?
>
> Den havde jeg glemt var der!
> Men så står teksten klart og tydeligligt også ved 60 og 70 Hertz.

Jeg tænkte det nok. Det er desværre hovedårsagen til, at vi har tråde om
utydelige TFT skærme når VGA-indgangen bruges, da ikke alle skærme justerer
sig selv ved ændring af refresh-raten.

Hans





Michael Pilgaard (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 29-03-05 17:09

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:

>Michael Pilgaard wrote:
>> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:
>>>
>>> Huskede du at trykke på Auto knappen da du skiftede til 60 Hz.?
>>
>> Den havde jeg glemt var der!
>> Men så står teksten klart og tydeligligt også ved 60 og 70 Hertz.
>
>Jeg tænkte det nok. Det er desværre hovedårsagen til, at vi har tråde om
>utydelige TFT skærme når VGA-indgangen bruges, da ikke alle skærme justerer
>sig selv ved ændring af refresh-raten.

Tak for tippet.
Jeg ved en del om hardware og Windows men skærm-ekspert er jeg ikke. :=)

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Bjarke Andersen (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 28-03-05 17:24

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk>
crashed Echelon writing
news:42480f5a$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Kan der ske nogen skade på skærmen, hvis den har stået
> anderledes....f.eks. 75hz?

En ting som gamere er vilde efter er flere Hz. Antallet af Hz betyder osse
hvor mange billeder i sekundet billedet kan opdateres med.

Så hvad nytter det at køre med et grafikkort som kan levere 120fps, hvis
skærmen kun kører med 60Hz.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Paul Østerby Sørense~ (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 28-03-05 18:52


"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9627BB3648578bjoegdk@130.225.247.90...
> "Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk>
> crashed Echelon writing
> news:42480f5a$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
>> Kan der ske nogen skade på skærmen, hvis den har stået
>> anderledes....f.eks. 75hz?
>
> En ting som gamere er vilde efter er flere Hz. Antallet af Hz betyder osse
> hvor mange billeder i sekundet billedet kan opdateres med.
>
> Så hvad nytter det at køre med et grafikkort som kan levere 120fps, hvis
> skærmen kun kører med 60Hz.
>
> --
> Bjarke Andersen
> Wanna reply by email? Remove the spammer in address
>
ja det er så ikke helt rigtigt, en crt opdateres linie per linie mens en tft
kun opdaterer der hvor der sker en ændring.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen
paul(at)sorensen.as



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408861
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste