Vælge en tilfældig tekst...
Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 29-05-01 12:05

Jeg har en lang række tekster, hvoraf jeg ønsker vist én
tilfældig tekst, når vinduet åbner. Findes der et script, der kan
klare dette problem?

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 29-05-01 17:50

On Tue, 29 May 2001 11:04:47 +0000 (UTC), Henrik Hesselholdt
<henrik@hesselholdt.dk> wrote:

> Jeg har en lang række tekster, hvoraf jeg ønsker vist én
> tilfældig tekst, når vinduet åbner. Findes der et script, der kan
> klare dette problem?

Jeps - væsgo.

Anbring evt. klasse Definitionen (det første script) i en selvstændig
fil, hvis du skal bruge funktionaliteten på mere end een side.

--
Jesper Ørngreen admin@orngreen.dk
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 29-05-01 17:52

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 29-05-01 17:58

wrote:

> [...]

Anbring evt. klasse Definitionen (det første script) i en selvstændig fil, hvis du
skal bruge funktionaliteten på mere end een side.

<head>
<title>Random Text</title>

<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
// =============================================================================
// Class Definition for object 'randomText'
// -----------------------------------------------------------------------------
function randomText() { this.arrText = new Array }
function randomText_add(strItem) { this.arrText[this.arrText.length] = strItem }
function randomText_show() {
   if (this.arrText.length==0) { return "Sorry - no tip today" }
   var i = Math.round( Math.random() * this.arrText.length )
   if (i==this.arrText.length) { i-- }
   return this.arrText[i]
}
randomText.prototype.add = randomText_add
randomText.prototype.show = randomText_show
// =============================================================================
</SCRIPT>

<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
// -----------------------------------------------------------------------------
// Test af randomText
// -----------------------------------------------------------------------------

x = new randomText()
x.add("Hello World")
x.add("There is no spoon!")
x.add("Dont drive faster, than your angels can fly")

alert ( x.show() )
// -----------------------------------------------------------------------------
</SCRIPT>

</head>

<form id="testForm">
   <input type="button"
value="Klik her for endnu en test"
onclick="testForm.canvas.value=x.show()">
   <input type="text" name="canvas" size="50">
</form>

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 02-06-01 09:22

Jesper West Ørngreen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Jeps - væsgo.
>
> Anbring evt. klasse Definitionen (det første script) i en selvstændig fil, hvis du
> skal bruge funktionaliteten på mere end een side.

Tusind tak for det - det var lige hvad jeg havde brug for.

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 02-06-01 09:49

Henrik Hesselholdt wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Tusind tak for det - det var lige hvad jeg havde brug for.

Se det virke på http://www.esc-dk.dk - "Vidste du at.." i venstre kolonne.

Tak igen for hjælpen.

Henrik

Fra : Jesper West Ørngreen