"Tim Hoffmann" <news@hoffmann-datasletdette.dk> wrote in message
news:t9h88156ner0dtrs94870ibvgfiom9o595@4ax.com...
>
>>I min roomba manual står der 2 års GARANTI!.
> Det er meget sjældent at garanti'en dækker et Batteri. Sidder til
> dagligt og arbejder med bærbare pc'ere. Hvis vi møder et batteri der
> dør indenfor ½år, så får vi normalt et nyt. Men hvis det er ældre, så
> er der ikke andet for end at købe en nyt, da et batteri bliver
> betragtet som en sliddel.
>
> Jeg har selv haft en kammerats Roomba til rep, også med et dødt
> batteri. Jeg ville skille det af, og selv sætte nye celler i. Men
> opgav. Det er "umuligt" at få skilt af
>
jeg kan ikke finde noget i min roomba manual der siger at batteriet et en
sliddel!! der står at produktet er dækket af en 2 årig garanti mod materiale
og fabrikationsfejl', ingen untagelser! se pkt 3 fra følgende link:
http://www.klagetjek.dk/jura-regler/forbrugerlove/mfl-loven/retningslinier/garanti/
Reklamering med garanti:
1. Hvis ordet "garanti" anvendes om andet end den samlede ydelses kvalitet i
form af funktionsdygtighed (brugbarhed, driftsikkerhed/holdbarhed), skal der
på tydelig måde oplyses herom i umiddelbar forbindelse med ordet "garanti".
Dette kan f.eks. ske ved anvendelse af et sammensat ord, hvis første led
klart beskriver garantien fx stelbrudsgaranti, motorgaranti, ægthedsgaranti,
suppleringsgaranti o.l. Garanti om bestemte egenskaber fx ægthed, oprindelse
o.l. må ikke tidsbegrænses.
2. Garantitidens længde set i forhold til den aktuelle og gældende
lovgivning skal oplyses allerede i reklameringen.
3. Eventuelle forbehold og begrænsninger i garantien, herunder geografiske
skal ligeledes oplyses allerede i markedsføringen. Det skal eksempelvis
oplyses, hvis centrale dele af varen (fx batteriet på en mobiltelefon eller
sliddele på en bil) ikke er omfattet af garantien, ligesom der ved en
prisgaranti klart og tydeligt skal oplyses om eventuelle geografiske
begrænsninger.