Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Essential-Systems og Canon international g~
Fra : Peter Fjelsten

Dato : 11-05-05 16:59

Svende på dk.fritid.foto,

Jeg regner med at købe et Canon hus og objektiv hos ovennævnte. De
siger, at der er tysk garanti på huset (men man kan også få huse fra
USA uden tysk garanti der), men international garanti på objektivet
(der er et 50 mm F/1.8).

Er international garanti godt nok, hvis evt. problemer skal fikses af
Canon i DK?

Har nogen erfaringer med Essential-systems?

På forhånd tak.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-05-05 17:49

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> siger, at der er tysk garanti på huset (men man kan også få huse fra
> USA uden tysk garanti der), men international garanti på objektivet

Hvis omtalte firma ligger i Tyskland, er du dækket ind af den
EU-harmoniserede lovgivning, der sikrer dig to års reklamationsret. De kan
altså ikke sælge produkter uden "tysk garanti", selvom de forsøger.

> Er international garanti godt nok, hvis evt. problemer skal fikses af
> Canon i DK?

Du kan normalt få L-objektiver serviceret i hele verden, hvis du har
forhandlerstemplede garantipapirer. Mht. til andre Canon-produkter tvivler
jeg på, du kan få problemer ordnet i DK, hvis de er købt i andre lande.

> Har nogen erfaringer med Essential-systems?

Aner ikke, hvem det er.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 11-05-05 17:56

Jens Bruun wrote in Message-ID:
<42823764$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:

> [...]
> EU-harmoniserede lovgivning, der sikrer dig to års reklamationsret. De
> kan altså ikke sælge produkter uden "tysk garanti", selvom de

De forsøger heller ikke sælge uden reklamationsret - mit spørgsmål gå
udelukkende på garantien - eller manglen på samme.

> Mht. til andre Canon-produkter tvivler jeg på, du kan få problemer
> ordnet i DK, hvis de er købt i andre lande.

OK, så det er i den forbindelse ligegyldigt om tingene er købt i
Dyskland eller Singapore?