Jordbærfromage?
Fra : Tina Andersen

Dato : 28-05-01 14:59

Hej gruppe

Langt oppe i Sverige smagte jeg på et gammelt konditori en jorbærkage:
Mørdejsbund, god creme, jordbærfromage(?), jordbær og et tyndt lag géle.

Den var en del friskere i smagen end vor jordbærkage herhjemme, pga.
jordbærfromagen. Men hvordan laver jeg det? Nogle, der har en opskrift?

Mvh

Tina

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 29-05-01 07:57

"Tina Andersen" <wunjo@mail.dk> skrev i meddelandet...
> Den var en del friskere i smagen end vor jordbærkage herhjemme,
> pga. jordbærfromagen. Men hvordan laver jeg det? Nogle, der har
> en opskrift?

Måske kan du bruge denne recept fra Tørsleffs Husmoder Service...

Jordbær mousse/fromage:

250 g friske el. frosne jordbær
6 spsk sukker
1 spsk citronsaft
4 blade husblas
¼ liter piskefløde, pisket til skum

Bærrene moses eller blendes og røres med sukker. Den udblødte husblas
smeltes over damp og afkøles med citronsaften og lidt af pureen.
Herefter røres blandingen i mosen. Når frugtmosen begynder at blive
jævn, vendes flødeskummet forsigtigt i. - Færdig arbejde!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Vi bliver federe og federe, også selvom vi spiser mindre fedt. På
kun 10 år er der blevet ca. 300.000 flere overvægtige og fede
danskere, og det skyldes at vi sidder for meget og dyrker for
lidt motion. Danmark synes dermed at være ramt af det amerikanske
paradoks - at vi bliver federe, selvom vi spiser mindre fedt.
www.dr.dk/nsapi.dr/newton/newtonnews.asp?traad=72237

Fra : Tina Andersen

Dato : 29-05-01 11:51

> Måske kan du bruge denne recept fra Tørsleffs Husmoder Service...
>
> Jordbær mousse/fromage:

Takker, den prøver jeg

Tina