Energisparepærer som vækstlamper
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-05 19:38

Har nogen af jer erfaringer med brug af energisparepærer til vækstlamper
(til stueplanter indendørs)? Hvor mange Watt skal jeg vælge? 15-20 Watt
pærer? Er der andet, jeg skal være obs på?

Mvh.

Martin

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-05-05 00:36

On Mon, 9 May 2005 20:37:54 +0200, "Martin Nystrup Rasmussen"
<martinnystrupAThotmail.com> wrote:

>Har nogen af jer erfaringer med brug af energisparepærer til vækstlamper
>(til stueplanter indendørs)? Hvor mange Watt skal jeg vælge? 15-20 Watt
>pærer? Er der andet, jeg skal være obs på?

se her:
http://www.havenyt.dk/forum/kommentarer/869.html

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-05-05 21:51

jubija@yahoo.dk skrev:

> se her:
> http://www.havenyt.dk/forum/kommentarer/869.html

Tja der gives ikke rigtigt noget entydigt svar andet end noget der
minder om en reklame for Philips.

I år brugte jeg en radiator i et forholdsvist mørkt hjørne som
varmebænk for at fremdrive tomat og chili og her brugte jeg en
arkitektlampe med et lysstofrør, og det fungerede glimrende som
lyskilde til planterne.

--
Morten http://miljokemi.dk