Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digital spejlrefleks kamera
Fra : Jorgen

Dato : 08-05-05 09:18

nu hvor priserne på digital spejlrefleks kamera
er faldet, vil jeg høre om i har et godt bud
for en begynder.

krav:
skifte optik
stille på blænde
stille på tid
USB port
hukommelseskort
oplader.

skal ikke være noget kendt navn, da man mange gange betaler for navnet.

--
Jørgen
http://www.sitecenter.dk/bodholdt/

Fra : Tommy Fer

Dato : 08-05-05 09:26

Jorgen wrote:
> [...]
> hukommelseskort
> oplader.
>

> skal ikke være noget kendt navn, da man mange gange betaler for navnet.

Hvis det er et krav, tror jeg ikke du får dig noget kamera! >

Alle DSLR på markede kan overstående idag.. Jeg ville kigge efter et
brugt 300D. Super lækkert kamera til en billig pris... du bør max. give
4000 for et "mint condition" eksemplar.

Men jeg spore en anelse nærrighed i din postering, så jeg tror du bliver
ked når du finder dig et billigt zoom objektiv og dine billeder ikke
bliver særligt gode... kvalitet koster desværre penge...

mvh Tommy Fer

Fra : Jakob

Dato : 08-05-05 10:49

In article <427dcd14$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
NOSPAM@fotofer.dk says...

> 4000 for et "mint condition" eksemplar.

Er der ikke en lidt høj pris, kan findes i tysk online shop til 4900 som
nyt..

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Tommy Fer

Dato : 08-05-05 13:06

Jakob wrote:
> In article <427dcd14$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> NOSPAM@fotofer.dk says...

> Er der ikke en lidt høj pris, kan findes i tysk online shop til 4900 som
> nyt..

Kan du såmænd også finde det til i dk, så din tyske webshop er jo også
dyr.. og sådan kan man blive ved... i ordet mint condition ligger det at
det er i så godstand du ikke kan se det har været brugt og jeg vil mene
under 1000 eksponeringen... syntes at 20% under nypris ville være fair

mvh Tommy Fer

Fra : Jakob

Dato : 08-05-05 14:31

In article <427e00c1$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
NOSPAM@fotofer.dk says...

> det er i så godstand du ikke kan se det har været brugt og jeg vil mene
> under 1000 eksponeringen... syntes at 20%

Så skal der dælme også være en del garanti tilbage, men ok det er jo nok
meget individuelt hvad man anser for en ok handel :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 09:33

Jorgen wrote:
> krav:
> skifte optik
> stille på blænde
> stille på tid
> USB port
> hukommelseskort
> oplader.

Det kan de alle opfylde.

> skal ikke være noget kendt navn, da man mange gange betaler for
> navnet.

Og for kvaliteten og for at du også kan få tilbehør om fem år.

Det bedste køb i øjeblikket er nok Canon 20D

I den helt billige ende er Canon 350D eller Nikon D70 også OK.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Peter Sindrup

Dato : 08-05-05 09:56

"Jan Vestergaard" <jan.jve.invalid> wrote in message

> Det bedste køb i øjeblikket er nok Canon 20D

Mener du det?
Er det ikke "over-kill" for en totalt nybegynder?

> I den helt billige ende er Canon 350D eller Nikon D70 også OK.

Personligt tror jeg det er her man får mest for pengene.
Eller et brugt EOS 300D som tidligere nævnt.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 10:15

Peter Sindrup wrote:
> Mener du det?
> Er det ikke "over-kill" for en totalt nybegynder?

Jo - men det mener jeg at et dslr er under alle omstændigheder - og så kan
man ligeså godt købe noget ordentligt - og der er 20D efter min mening det
bedste køb i øjeblikket når man tager pris og kvalitet i betragtning.

> Personligt tror jeg det er her man får mest for pengene.
> Eller et brugt EOS 300D som tidligere nævnt.

Jamen det er da også OK.

Fra : Peter Sindrup

Dato : 08-05-05 11:26

> Jo - men det mener jeg at et dslr er under alle omstændigheder -

Jeg mente naturligvis DSLR nybegynder.

Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 08-05-05 11:53

> nu hvor priserne på digital spejlrefleks kamera
> er faldet, vil jeg høre om i har et godt bud
> [...]

Det er alt sammen standard på DSLR... Hvis det er dine krav, så bliver det
nemt! - Vælg hvad som helst...

> hukommelseskort

Jeg ved ikke om der følger nogen kort med til nogen af dem, til Canons DSLR
følger der ihvertfald intet med! (300D og 350D)
Men det er også dumt absolut at vælge et kamera hvor det følger med, da de
medfølgende kort ofte er alt for små!
Jeg kan personligt anbefale Kingstons "elite-pro" compatc-flash kort som er
billige og rimeligt hurtige.

> skal ikke være noget kendt navn, da man mange gange betaler for navnet.

Med digitalkameraer vil jeg faktisk påstå at man absolut ikke betaler for
navnet, men for kvaliteten...
Du kan sagtens få et 5 mpixel kamera til 1500 kr (non-DSLR), men til gengæld
tager det billeder der er ringere end dem et mærkevarenavn 2-mpixel kamera
kan tage...

Mht. DSLR så tror jeg faktisk slet ikke at der findes noget "Medion" DSLR!
Det jeg vil sige er at du KUN kan få mærkevarer!

Så du kan vælge og vrage, der er masser af muligheder...

Canon er vist det mærke der findes størst udvalg af objektiver til, dernæst
er det vist Nikon, men jeg er ikke sikker på noget her!
Canon EOS 350D er et godt valg, jeg har selv købt et, men hvis det absolut
skal være så billigt som muligt, er et 300D vist det aller billigste, evt.
kan du se på et brugt og spare penge!

Brian