Foto
IBM760 5420
Teil 3020
CF kortlæsere til CF kort over 1GB
Fra : Heine Christensen

Dato : 04-05-05 20:48

Hej

Jeg har kigget efter CF kortlæsere til 2 og 4 GB CF kort.
Alle dem jeg har fundet kan iflg. specifikationerne læse CF kort op til ca.
1GB.

Har i nogle erfaringer med større kort? og hvilke kortlæsere bruger i?

HC

Fra : NikonPro.dk

Dato : 04-05-05 20:54

"Heine Christensen" <hc@_REMOVE_teamhm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ca. 1GB.
>
> Har i nogle erfaringer med større kort? og hvilke kortlæsere bruger i?

Jeg bruger Sandisk 6 i en med både Sandisk Ultra II 2 og 4 gb uden problemer
(foto i raw fra Nikon D1H)

Fra : Peter Holm

Dato : 04-05-05 20:58

Heine Christensen wrote:
> [...]
> til ca. 1GB.
>
> Har i nogle erfaringer med større kort? og hvilke kortlæsere bruger i?

tror jeg ikke du skal bekymre dig om.
min ældgamle usb 1.1 kortlæser læste fint både 1 gb flash og 4gb microdrive.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : pwee

Dato : 04-05-05 21:28

> [...]
> ca. 1GB.
>
> Har i nogle erfaringer med større kort? og hvilke kortlæsere bruger i?

jeg har en Sandisk Firewire ImageMate (model SDDR-80)
ingen problemer med 2Gb kort (Sandisk)
http://www.wap.org/journal/cardreader/default.html

v/h pwee

Fra : KASO

Dato : 05-05-05 08:33

> [...]
ca.
> 1GB.
>
> Har i nogle erfaringer med større kort? og hvilke kortlæsere bruger i?

Både min gamle USB 1.1 og min nyere Sigma kortlæser (begge i prisklassen
100-150kr.) læser ubesværet 4Gb MicroDrive (CF) kort!