Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF-70-200mm f/4 vs EF 70-200mm f/2,8
Fra : Peg

Dato : 02-05-05 11:54

Hej
Jeg overvejer stærkt at købe et af nævnte objektiver, ud over jeg
selvfølgelig får et noget lys stærker objektiv ved at vælge f/2,8 er der så
evt. andre fordele som er pengene værd.
70-200mm f/2,8 koster jo væsentlig mere f/4 versionen. Jeg tænker på hvad
mister jeg hvis jeg senere køber en tele konverter.

mvh
Peg

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-05-05 12:14

Peg wrote:
> [...]
> 70-200mm f/2,8 koster jo væsentlig mere f/4 versionen. Jeg tænker på hvad
> mister jeg hvis jeg senere køber en tele konverter.

Hej Peg

Jeg har F:/4 modellen, og er super glad for den. 2.8 eren vejer omkring
det dobbelte, det var det der gjorde udslaget for mig, og at jeg ikke
havde råd til en 2.8 IS

mvh Tommy Fer

Fra : michael bs

Dato : 02-05-05 14:46

"Peg" <peg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 70-200mm f/2,8 koster jo væsentlig mere f/4 versionen. Jeg tænker på hvad
> mister jeg hvis jeg senere køber en tele konverter.

Du kan svjv ikke bruge AF med 2* telekonverter med 4.0 modellen.
Hvis du vælger 2.8L så vælg IS modellen. Det fungerer helt i særklasse og
man bliver meget glad for det!!
1/20 på brændvidde 200mm er ingen problem.

Fra : Peg

Dato : 02-05-05 16:45

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42762f0f$0$657$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> man bliver meget glad for det!!
> 1/20 på brændvidde 200mm er ingen problem.
Ja selvfølgelig vil det at være at foretrække en med IS, men det er jo netop
det med
prisen på henholdsvis ca. 6500,- 12.000,- og 18.000,- jeg vil nu nok skulle
spare
i lang tid for at få en IS model.

mvh
Peg

Fra : .J.S...

Dato : 02-05-05 17:27

"Peg" <newbie@dot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> netop det med
> prisen på henholdsvis ca. 6500,- 12.000,- og 18.000,- jeg vil nu nok

Det var ellers nogle heftige priser....

4700,- 9300,- og 13000,-

http://www.technikdirekt.de
http://www.ac-foto.com

Det er underligt, på Canon kamerahuse synes jeg ikke man kan spare det helt
store men på optik da er det voldsomt.

Har lige bestilt en 70-200/4.0

2.8 synes jeg er alt for tung.

Det idelle var nok en 4.0 med IS !

mvh/JS

Fra : michael bs

Dato : 02-05-05 18:22

"Peg" <newbie@dot.com> skrev i en meddelelse

> prisen på henholdsvis ca. 6500,- 12.000,- og 18.000,- jeg vil nu nok
> [...]
Det var da også nogle hampre priser!
Du kan få det meeeget billigere i tyske netbutikker.

Fra : Peg

Dato : 02-05-05 18:56

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:427661bf$0$680$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det var da også nogle hampre priser!
> Du kan få det meeeget billigere i tyske netbutikker.

Hej
Ja det ved jeg godt, men priserne var lige hvad jeg fandt på en dansk side,
og bare for at illustrerer at der var nogen prisforskel på den billigste og
den
dyreste.
Selvfølgelig vil jeg købe i Tyskland, og i øvrigt har de et cash back tilbud
på EF 70-200mm f/4

mvh
Peg

Fra : Dav

Dato : 02-05-05 22:06

> Selvfølgelig vil jeg købe i Tyskland, og i øvrigt har de et cash back
> tilbud
> på EF 70-200mm f/4
>
> mvh
> Peg

Ha ha ha.... (c:
Vil du fortælle os andre om dine erfaringer med cash back?
Der er stor uenighed her i gruppen om muligheden for at få det.
Og der er skrevet frem og tilbage. Ingen har endnu fået det.
Så jeg venter spændt på din evt beretning.

Venligst
D.

Fra : Ole Sahl

Dato : 02-05-05 22:28

"Dav" <hftgtFJERN1960@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og der er skrevet frem og tilbage. Ingen har endnu fået det.
> Så jeg venter spændt på din evt beretning.

Ja jeg opgav at nå til bunds i deres cash back ting. Det er en ren labyrint
og kræver sådan som jeg kan se det at man kender en (f.eks.) Tysker som står
og skal bruge et 20D eller andet kamera hvor der er cache back med i købet.

Har selv byttet noget Minolta udstyr ind for en lavere pris på en 70-200
f/4L og nåede derved ned på danske kroner 3072,- incl. levering. Og
Minoltaen var næsten umulig at få penge for her hjemme eller på auktioner så
det var en handel jeg var yderst tilfreds med. Håber så bare det når at
komme hjem inden weekendens fotosafari i Odense.

Mvh. Ole Sahl

Fra : Peer K

Dato : 02-05-05 22:34

Dav wrote:

> [...]
> Og der er skrevet frem og tilbage. Ingen har endnu fået det.
> Så jeg venter spændt på din evt beretning.

Tæller cashback på et 300D? For så lykkedes det for mig uden problemer.

--
Peer K
http://klercke.dk

Fra : Dav

Dato : 03-05-05 09:11

Peer K skrev:

> Tæller cashback på et 300D? For så lykkedes det for mig uden problemer.

Vil du fortælle os andre, hvordan processen var?
Hvad gjorde du?
Skulle du fx opgive en adresse i Tyskland?

Købte du kameraet i en dansk butik, fik en talon som du sendte til Canon som
så sendte pengene retur?
Vh
D.

Fra : Peer K

Dato : 03-05-05 20:33

Dav wrote:

> Vil du fortælle os andre, hvordan processen var?

Ja, selvfølgelig... Har vist gjort det en gang før, tror jeg. Men skidt

> Hvad gjorde du?
> Skulle du fx opgive en adresse i Tyskland?

Jeg købte et kamera hos Technikdirekt. I kassen lå en kupon, som man
kunne sende ind til Canon i Tyskland - sammen med serienr. og en kopi af
kvitteringen. Det gjorde jeg så - og fik en check retur (på 100 euro).
Done deal. Lige udover, at det selvfølgelig koster et pænt gebyr at hæve
en tysk check i banken.

Derudover kunne man også oprette sig på en Canon side med serienummeret
og få smidt et 256MB kort i nakken.

--
Peer K
http://klercke.dk

Fra : Peg

Dato : 03-05-05 12:56

Hej
Jeg skal nok vende tilbage efter pinse med mine erfaringer med cash back.
Jeg har i øvrigt sendt en mail til Canon og forelagt dem problemet.
Hvis man ser på deres betingelser særligt punkt 5 så opfylder vi Dansker jo
dette som siger man skal bo i et EU land.
mvh
Peg

Fra : michael bs

Dato : 03-05-05 14:11

> Hej
> Jeg skal nok vende tilbage efter pinse med mine erfaringer med cash back.
> Jeg har i øvrigt sendt en mail til Canon og forelagt dem problemet.

God fornøjelse.
Jeg mailede dem samme problemstilling for et par måneder siden. Fik efter
lang tid det svar, at de ikke kunne svare og henviste mig til et
telefonnummer, som jeg forgæves har ringet til utallige gange og ventet i
røret til det blev min tur, hvilket det aldrig blev.

mvh Michael

Fra : Peg

Dato : 04-05-05 16:29

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:4277786a$0$675$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> telefonnummer, som jeg forgæves har ringet til utallige gange og ventet i
> røret til det blev min tur, hvilket det aldrig blev.

Hej Michael

Måske har du ikke spurgt det rigtige sted, men herunder har jeg klippet
svaret jeg har modtaget ind, og som jeg læser dette ser jeg ikke nogle
problemer.
Jeg spurgte hvordan jeg forholder mig når jeg har købt et objektiv i
Tyskland og skulle udfylde den online formular, hvor det ikke var muligt at
anvende Danmark som bopæls land.

mvh
Peg

Svar fra Canon
Thank you for your rebate inquiry. By opting for a country in the country
field you are choosing the language under which you wish to apply for the
rebate. Please go ahead and opt for a country that you speak the language
and apply for the rebate. You are entitled to the rebate as you purchased in
a qualifying country.

Regards

Marie

Canon Cashback Centre

Fra : michael bs

Dato : 04-05-05 22:13

> [...]
> and apply for the rebate. You are entitled to the rebate as you purchased

Wow... tak skal du have. Det var da et svar, man kunne forstå. Nu må det
være entydigt klart, at danskere, der køber i Tyskland, er kvalificerede til
rabatten. Sic!

(for mig personligt bare ærgerligt, da jeg ikke troede, det gjaldt for
danskere, og derfor valgte at købe kameraet i Danmark..surt show)

mvh Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 08-05-05 09:12

> Wow... tak skal du have. Det var da et svar, man kunne forstå. Nu må
> det være entydigt klart, at danskere, der køber i Tyskland, er
> kvalificerede til rabatten. Sic!

der er iøvrigt en lille sød 'video' her der viser alle glæderne ved canon
cash back :)
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 08-05-05 09:12
Fra : Peter Sindrup

Dato : 08-05-05 11:24

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote in
message news:42793ad9$0$714$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
>
> (for mig personligt bare ærgerligt, da jeg ikke troede, det gjaldt for
> danskere, og derfor valgte at købe kameraet i Danmark..surt show)

Ifølge ovenstående, vælger du kun *sprog*, når du vælger land.
Så hvis du taler/skriver engelsk, tysk eller sågar svensk, så
er det bare med at komme i gang.

Peter

Fra : Jesper Andersen

Dato : 09-05-05 13:38

> [...]

> Wow... tak skal du have. Det var da et svar, man kunne forstå. Nu må
> det være entydigt klart, at danskere, der køber i Tyskland, er

Fedt! Så hvis jeg køber et objektiv i Tyskland, hvor det i forvejen er
billigere, kan jeg få penge tilbage. Men hvis jeg køber det i Danmark, hvor
det er dyrere, får jeg ingenting... Det giver jo næsten mening Måske
det kunne få Canon Danmark til at revurdere deres priser. Eller det er
måske butikkerne der holder priserne oppe?

/Jesper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-05-05 14:06

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> det kunne få Canon Danmark til at revurdere deres priser. Eller det er
> måske butikkerne der holder priserne oppe?

Eller måske kan du få staten til at revudere momsen ? :)

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk