Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Sammenligning af priser på print
Fra : Rune B. Broberg

Dato : 29-04-05 23:26

Jeg har lavet en lille side, egentlig oprindeligt til personlig brug,
til at sammenligne priser på digitale print:

http://home.mihtjel.dk/~mihtjel/photopriser/

Folk er ganske velkomne til at bruge denne, og specielt til at sende mig
henvisninger til steder som burde tilføjes i listen over priser, så
siden kan finde de bedste tilbud.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-04-05 02:04

"Rune B. Broberg"
> [...]
>
> Folk er ganske velkomne til at bruge denne, og specielt til at sende mig
> henvisninger til steder som burde tilføjes i listen over priser, så

Øv blev lige så glad da jeg så 70x100 til 199kr - det passede bare ikke ;o((
Rune tjek dine tal en ekstra gang - ellers en glimrende ide, hvis bare
forhandlernes hjemmesider var så overskuelige.. -max-

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 30-04-05 10:22

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:
> ?v blev lige s? glad da jeg s? 70x100 til 199kr - det passede bare ikke ;o((

http://www.photocare.dk/?side=75&type=5

Det har muligvis at gøre med at jeg har valgt en bestemt
photocare-butik?

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 30-04-05 10:26

Rune B. Broberg <mihtjel@daimi.au.dk> wrote:

> http://www.photocare.dk/?side=75&type=5
>
> Det har muligvis at gøre med at jeg har valgt en bestemt
> photocare-butik?

Det kan jeg se at det faktisk har. Priserne er fra Århus / Frederiks
Allé.

Fra : Steen

Dato : 30-04-05 05:47

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Folk er ganske velkomne til at bruge denne, og specielt til at sende mig
> henvisninger til steder som burde tilføjes i listen over priser, så

Kender i http://www.digifotopriser.dk/ (nåhhr nej, den ser ikke ud til at
virke).

I øvrigt bruger jeg http://www.pixum.com i Tyskland. De er billige (vist
endda de billigste overhovedet) og kvaliteten er i top (jeg har ihvertfald
ikke noget at klage over). Desuden kan det ikke være nemmere end at sende
billederne dertil med e-mail og lade fodposten levere til døren.

Jeg har mest fået lavet 20x30cm og nogle posters 30x45cm og 50x75cm.

/Steen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 30-04-05 10:25

Steen <steen@xxxcutie.dk> wrote:

> I ?vrigt bruger jeg http://www.pixum.com i Tyskland. De er billige (vist
> endda de billigste overhovedet) og kvaliteten er i top (jeg har ihvertfald
> ikke noget at klage over). Desuden kan det ikke v?re nemmere end at sende
> billederne dertil med e-mail og lade fodposten levere til d?ren.

De er ikke de billigste overhovedet - desværre ;)

Deres 10x15 koster 0,17 Euro ~= 1,25kr
Deres 50x75 koster 14,95 Euro ~= 111kr

Begge dele er dyrere end hvad danske forretninger kan levere. Deres
20x30 er derimod billigere med kun omkring 9,50kr.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-04-05 11:07

"Steen"
> [...]
> billederne dertil med e-mail og lade fodposten levere til døren.
>
> Jeg har mest fået lavet 20x30cm og nogle posters 30x45cm og 50x75cm.

Pixxum er udemærket, de plejede at være bedre, (selvom de ofte beskar
mine billeder forkert og måtte lave dem om) da man kunne få wide format,
det er de vidst gået bort fra.
Men jeg leder stadig efter nogen der laver god kvalitet 100x70 til en god
pris - nogen ideer..-max-

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 30-04-05 11:19

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:
> Pixxum er udem?rket, de plejede at v?re bedre, (selvom de ofte beskar
> mine billeder forkert og m?tte lave dem om) da man kunne f? wide format,
> det er de vidst g?et bort fra.
> Men jeg leder stadig efter nogen der laver god kvalitet 100x70 til en god
> pris - nogen ideer..-max-

PhotoCare på Frederiks Allé i Århus gør det som nævnt for 199kr ;)
Kvaliteten kender jeg ikke.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-04-05 11:43

"Rune B. Broberg"
> ";o\)-max-"
>
> PhotoCare på Frederiks Allé i Århus gør det som nævnt for 199kr ;)
> Kvaliteten kender jeg ikke.
>
> --
> Rune B. Broberg

Ja det skriver du jo, men nu bor jeg i kbh, og her har de tilsyneladende
ikke det tilbud.. -max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-05-05 17:17

In article <d4uc9k$neg$1@news.net.uni-c.dk>, Rune B. Broberg wrote:
> [...]
>
> Folk er ganske velkomne til at bruge denne, og specielt til at sende mig
> henvisninger til steder som burde tilføjes i listen over priser, så

www.pixum.com bør også med. De har en væsentlig parameter, nemlig at
man kan slå billeddestruktion fra (de andre kører vist autolevels +
auto-sharpen på alle billeder).

Jeg har lige fået fremkalt 150 billeder hos dem, og så fik jeg en
bonus på jeg får næste ordre til 50% pris (ved over 100 billeder, eller
25% rabat ved 50).

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-05-05 23:00

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
> www.pixum.com bør også med. De har en væsentlig parameter, nemlig at
> man kan slå billeddestruktion fra (de andre kører vist autolevels +
> auto-sharpen på alle billeder).

Tjah, de havde ikke danske priser sidst jeg kiggede, så jeg fik ikke
lige regnet om. Jeg tager meget gerne imod emails med priser på de
steder folk gerne vil have med ;)

Mht. autodestruktion kan man nu alle de steder jeg har forsøgt mig bede
dem lade være - men det har selvfølgelig også kun været ved egentlige
fotohandlere.

> Jeg har lige fået fremkalt 150 billeder hos dem, og så fik jeg en
> bonus på jeg får næste ordre til 50% pris (ved over 100 billeder, eller
> 25% rabat ved 50).

Det lyder slet ikke som en rabatstruktur jeg har lyst til at forsøge at
modellere! ;)

Fra : Ole Pedersen

Dato : 02-05-05 23:11

Hej Rune,

Har I overvejet at lægge flere formater ind? F.eks. leverer vi fra 30x30 til
100x140 i spring á 10 cm, så det passer til originalbilledets højde/bredde
forhold, selv efter specielle crops...

--

Ole Pedersen
www.ditgalleri.dk - en verden af plakater og malerier.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-05-05 23:30

Ole Pedersen <ole.pedersen@fjerndettehennetec.dk> wrote:
> Hej Rune,
>
> Har I overvejet at l?gge flere formater ind? F.eks. leverer vi fra 30x30 til
> 100x140 i spring ? 10 cm, s? det passer til originalbilledets h?jde/bredde
> forhold, selv efter specielle crops...

Ork ja, bare send priser og beskrivelser til min email, så skal jeg da
smide det på. Samme gælder i øvrigt andre der vil have priser på.