Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printe fotos fra USB-stick hos fotohandler~
Fra : Jakob Munck

Dato : 28-04-05 11:34

Nu har jeg været hos to fotohandlere, som ikke kunne printe et digitalt
billede ud fra en USB-stick. Det undrer mig temmelig meget, da disse sticks
har været på markedet i mindst 3 år og da netop denne måde må være en af de
mest oplagte at aflevere digitale billeder hos fotohandleren.

Ved nogen hvor i København en fotohandler kan læse og udprinte billeder fra
en USB-stick?

v.h.
Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-04-05 14:57

Jakob Munck wrote:
> [...]
> har været på markedet i mindst 3 år og da netop denne måde må være en af de
> mest oplagte at aflevere digitale billeder hos fotohandleren.

Er det mest oplagte ikke dit hukommelseskort?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-04-05 15:37

Thomas Schreiber wrote:

> Er det mest oplagte ikke dit hukommelseskort?

Nej, bestemt ikke. Jeg vil jo godt først selv redigere billederne, og det
sker på min pc. Derfor skal de fra pc'en over på en usb-stick og derfra til
fotohandleren. Det er den bedste måde at lave det på, men det supporterer
mange fotohandlere endnu ikke. De lever åbenbart i fortiden!

Jakob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-04-05 16:58

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til fotohandleren. Det er den bedste måde at lave det på, men det
> supporterer mange fotohandlere endnu ikke. De lever åbenbart i fortiden!

++++++++++++++++++++
Hej.

Kan du ikke bare kopier dem tilbage på hukommelskortet når du har redigeret
dem?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-04-05 17:18

> Kan du ikke bare kopier dem tilbage på hukommelskortet når du har
> redigeret dem?

Det kan selvfølgelig lade sig gøre, hvis man så tømmer kortet for andre
billeder og gider rende rundt med et digitalkamera eller at risikere at
miste kortet, som intet hylster har. Men langt det letteste er at lagre dem
på en usb-stick, som er beregnet til netop opgaver som dette. Og der må da
være nogle fotohandlere, som kan læse usb. Jeg har set det i tv, men kan
ingen finde her i Valby. Dog er der en som siger, at han "snart vil kunne".

Jeg er meget overrasket over hvor primitive fotohandlerne åbenbart er.

Jakob

Fra : Eivind

Dato : 28-04-05 17:48

> [...]
>
>Jeg er meget overrasket over hvor primitive fotohandlerne åbenbart er.

jeg tror ikke der kommer ret mange med Usb sticks forbi, derfor
tilbyder de fleste det ikke.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-04-05 19:25

"Jakob Munck"

> [...]
>
> Jeg er meget overrasket over hvor primitive fotohandlerne åbenbart er.

Du er sku da stædig Jakob Og imo er dine argumenter pisse sjove
Heldigvis er der andre muligheder, så din verden behøver ikke at krakellere..

Der er nok ikke mange der føler behov for usb stick når flash kortet
klarer opgaven helt fint, jeg har 5 CF kort og de er ikke blevet væk -
heldigvis ellers var jeg sku blevet sur, hvis de bare sådan lige pludselig
puff forsvandt -

Efterhånden er der nok mange der bare uploader dem direkte til laboratoriet
og får dem med posten et par dage senere, det er nemmere..

Men hvis du absolut vil bruge usb stick, så kan jeg sku godt forstå
du er så indigneret over at din fotohandler ikke kan klare det, Surt show )-max-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-04-05 15:18

> [...]
> kunne".
>
> Jeg er meget overrasket over hvor primitive fotohandlerne åbenbart er.

++++++++++++++++

Det er vist ikke kun fotohandlerne der er primitive, hvis du ikke har et
hylster til dit kort og hvorfor rende rundt med kameraet? Der er vil
lige stor chance for at tabe kortet som USB-sticken....eller hva'?

Fra : Karl

Dato : 29-04-05 09:10

On Thu, 28 Apr 2005 12:33:58 +0200, "Jakob Munck"
<jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>mest oplagte at aflevere digitale billeder hos fotohandleren.
>
>Ved nogen hvor i København en fotohandler kan læse og udprinte billeder fra

Hej Jakob,

Jeg var i samme situation i lørdags. CF kortlæseren lå på arbejde og
jeg kunne ikke gemme billedet tilbage på CF kortet, mens kortet sad i
kameraet og kameraet var tilsluttet til computeren (Canon A70).
Jeg gemte 2 jpg fotos på en USB stick og Photo Care på Strandvejen i
Hellerup kunne læse billeder fra sticken. Efter 5 minutter kunne jeg
tage fotos med hjem.
2 fotos i 20 x 30 cm for 2 x 25 kr + 10 kr opstartsgebyr. Kvaliteten
er OK men lidt mørker end på min kalibreret skærm.

hilsen
Karl

Fra : Jakob Munck

Dato : 29-04-05 09:33

> Jeg gemte 2 jpg fotos på en USB stick og Photo Care på Strandvejen i
> Hellerup kunne læse billeder fra sticken. Efter 5 minutter kunne jeg
> tage fotos med hjem.

PhotoCare, Hellerup kan altså læse usb. Men er der ikke fotohandlere i Kbh,
som kan det samme?

v.h.
Jakob