Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fujifilm finepix s5500
Fra : chr

Dato : 24-04-05 16:54

Hej
Er der nogen der ude der har erfaring med et Fujifilm finepix s5500 som
kan fortælle mig det . gode som dårlige.

hilsen chr

Fra : Helge Olsen

Dato : 25-04-05 21:48

"chr" <christian-jensen@stofanet.dk> wrote in message
> Hej
> Er der nogen der ude der har erfaring med et Fujifilm finepix s5500 som
> kan fortælle mig det . gode som dårlige.
>
> hilsen chr

Hei.

Plus:
+Formidabelt zoomomfang i så kompakt forpakning
+Forholdsvis lite bildestøy på ISO200 og lavere, også ved lange lukkertider
+Lett, men ikke for lett. Føles litt som et "miniSLR" i bruk.
+RAWformat er tilgjengelig og gir mulighet for bedre resultater enn JPEG
(med tredjeparts konverter)
+Innebygget blitz som faktisk er brukbar
+Utseendet og størrelsen!

Minus:
-Bruker xD-kort (litt høy pris, ikke sannsynelig at du kan ta med til neste
kamera)
-Stativfeste i plast, som heller ikke er sentrert i forhold til linse eller
i linje med "filmplanet"
-Til dels dårlig fokuseringsevne ved lite lys, også når fokuslampen "når
frem"
-Ikke særlig høy ytelse ved seriebilder
-Ikke seriebilder eller bracketing i RAWmodus.

Jeg har bare brukt kameraet over en helg, men opplevde det som veldig
kapabelt i forhold til prisen. Det har mye funksjonalitet som mangler på de
fleste andre kameraer i prisklassen, er lett å bruke og absolutt føles som
et mini SLR. Hadde jeg ikke hatt forgjengeren (S5000) fra før og siklet på
nye Nikon D50 ville jeg helt klart ha vurdert dette kameraet selv :)

/Helge