Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lydmemo
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-04-05 14:15

Hej

På mit Canon PS 520 kan man lave et "Lydmemo" til sine billeder. Hvor bliver
den lyd af, når man tømmer kameraet?

Jeg går ud fra det er en standard Canon funktion.

Mark

Fra : Holst

Dato : 21-04-05 14:58

Mark Thomas Gazel wrote:

> På mit Canon PS 520 kan man lave et "Lydmemo" til sine billeder. Hvor bliver
> den lyd af, når man tømmer kameraet?
>
> Jeg går ud fra det er en standard Canon funktion.

En sådan er ikke på mit EOS 350D, så ...

Men umiddelbart kunne man jo forestille sig, at der lå en WAV-fil eller
lignende med samme navn som billedet.

Men jeg gætter bare. Jeg ved intet.

Fra : Brian Lund

Dato : 21-04-05 16:01

> En sådan er ikke på mit EOS 350D, så ...
>
> Men umiddelbart kunne man jo forestille sig, at der lå en WAV-fil eller
> lignende med samme navn som billedet.
>
> Men jeg gætter bare. Jeg ved intet.

Nej jeg tror nok den ligger inde i JPEG filen på en eller anden måde!

Men nu har jeg byttet mit gamle A75 ud med et objektiv til mit nye 350D så
jeg kan ikke prøve det af længere...

Brian

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-04-05 17:34

> Nej jeg tror nok den ligger inde i JPEG filen på en eller anden måde!

Det tror jeg også. Men kan lyden adskilles fra billedet. Eller spilles lyden
automatisk, hvis man åbner filen på en bestemt måde.?

Mark

Fra : .J.S...

Dato : 21-04-05 16:37

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> På mit Canon PS 520 kan man lave et "Lydmemo" til sine billeder. Hvor
> bliver den lyd af, når man tømmer kameraet?
>
> Jeg går ud fra det er en standard Canon funktion.

Har lige prøvet med min S50.
Den laver en .wav fil med samme navn som billedet.

Inde i zoombrowseren kommer der en grøn node i hjørnet af billedet, så kan
man højreklikke og vælge play sound (eller hvad det nu hedder på dansk).
Eller selvfølgeligt kan du også klikke på .wav filen ude på disken hvor
billederne ligger.

mvh/JS

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-04-05 18:45

> [...]
> man højreklikke og vælge play sound (eller hvad det nu hedder på dansk).
> Eller selvfølgeligt kan du også klikke på .wav filen ude på disken hvor

Hvilket program bruger du til at tømme kameraet?

Mark

Fra : .J.S...

Dato : 21-04-05 22:12

> Hvilket program bruger du til at tømme kameraet?

Canon Zoombrowser.

Hvis du kører XP dukker cameraet også op som et drev, og der kan man se både
en .jpg og en .wav fil

mvh/js