Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor gammelt dslr udstyr er brugbart til n~
Fra : Henrik Høy

Dato : 14-04-05 14:55

Hej.

Jeg har i dag et KM A2 med en 2500d flash, og leger med tanken om at skifte
til dslr.

Jeg har normalt ikke brug for at kunne lave fremkaldelser, som er større end
13x18 eller måske en enkelt i A4 i ny og næ.

Hvilke brugte dslr-huse, kan jeg så nøjes med for at opnå minimum samme
kvalitet, som med mit nuværende kamera?

Og hvilke(t) objektiv(er) kan jeg nøjes med?

Jeg håber nogen kan være behjælpelige.

På forhånd tak.

/Henrik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-04-05 15:20

Henrik Høy wrote:
> Hvilke brugte dslr-huse, kan jeg så nøjes med for at opnå minimum samme
> kvalitet, som med mit nuværende kamera?

Det afhænger vel af hvor god en fotograf du er Hvis du kan finde et
billigt brugt Nikon D70 eller Canon 10D hus, er du godt kørende. Evt. et
KM hus.

> Og hvilke(t) objektiv(er) kan jeg nøjes med?

Det kommer an på hvad og hvor du skyder. TIl Nikon ville jeg anbefale en
18-70DX som allround objektiv. Kender intet til Canon så jeg kan intet
anbefale på deres side.

Hvis du er KM mand, er det måske oplagt at købe et KM dLSR hus? Altså
hvis dine tasker er fyldt med KM objektiver i forvejen og kan genbruges.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Henrik Høy

Dato : 14-04-05 15:26

Vil det sige at f.eks. et Canon D30/60 ikke vil være godt nok?

> [...]
>
> Hvis du er KM mand, er det måske oplagt at købe et KM dLSR hus? Altså hvis
> dine tasker er fyldt med KM objektiver i forvejen og kan genbruges.

Jeg har ikke nogen, så jeg har ikke nogen præferencer.

Mvh

/Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 14-04-05 15:45

> Vil det sige at f.eks. et Canon D30/60 ikke vil være godt nok?

Jo D60 vil sikkert være udemærket :)
D30 er kun 3mpixel, måske er det nok...

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-04-05 20:59

Henrik Høy wrote:
> Vil det sige at f.eks. et Canon D30/60 ikke vil være godt nok?

Nej, men det er lidt federe at have noget der er lidt nyere imho.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-04-05 14:34

Thomas Schreiber wrote:
> Nej, men det er lidt federe at have noget der er lidt nyere imho.

Sidst jeg snakkede med en der havde haft et D30 sagde han "Lad være
med at købe sådan et".

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 15-04-05 18:56

> Sidst jeg snakkede med en der havde haft et D30 sagde han "Lad være
> med at købe sådan et".

Det kan jeg godt lave om på...

Jeg har et D30, og siger, køb sådan et...

Det er et udmærket kamera, og kan nøjagtigt det samme som de nyere modeller,
eneste problem er til tider langsommere autofokus, dårlig kvalitet ved
eksponeringer på mere end 30 sekunder, og "kun" ~3 megapixels, men for de
fleste tror jeg nu det vil være nok alligevel...

Det er stadig et godt kamera til pengene...

--

Martin Kaltoft

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-04-05 19:04

"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fleste tror jeg nu det vil være nok alligevel...
>
> Det er stadig et godt kamera til pengene...

Hvor mange penge..??

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-04-05 08:52

-max- wrote:
> Hvor mange penge..??

1500,- ?

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-04-05 21:15

"Henrik Høy" <henrik@nospamhoey.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vil det sige at f.eks. et Canon D30/60 ikke vil være godt nok?

> Jeg har ikke nogen, så jeg har ikke nogen præferencer.

Et D30 eller D60 er begge fine kameraer som jeg tror du vil blive rigtig
glad for, og som sagtens kan levere det du gerne vil have, jeg ville nok
selv gå efter en D60, da det er rart at have lidt flere pixels, hvis man
skal beskære.

MVH
Thomas

Fra : [HCS] 4000

Dato : 14-04-05 16:08

> [...]
> kvalitet, som med mit nuværende kamera?
>
> Og hvilke(t) objektiv(er) kan jeg nøjes med?

Både Canon D30 og D60 vil være gode. Med henholdsvis 3 og 6mp kan du sagtens
lave papirbilleder i den størrelse du ønsker. M.h.t. objektiv er der mange
muligheder. Canon laver ca. 60 forskellige, og der er også de fremmede
mærker som Sigma, Tokina o.s.v. Men husk cropfaktoren på 1,6, hvilket vil
sige ar f.eks. et 28-135mm, bliver til et 45-216mm (man får ekstra i tele
området og mister i wide området. Et at mine første objektiver var et Sigma
28-200mm (45-320mm) som kun kostede 1400 kr., og det har givet mig rigtigt
mange gode billeder. Specielt på rejser var det fint med så stor spændvidde.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : 2rb1

Dato : 14-04-05 16:00

Canon D30 med et godt obj. er fint til dit formål