Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon kampagne
Fra : Peg

Dato : 06-04-05 13:08

Hej
I nogle EU-lande bl.a Tyskland, køre Canon en kampagne hvor de
tilbagebetaler et beløb hvis man eksempel vis har købt bestemte optik, man
kan jo undre sig over at Danmark ikke er med, udstyret er jo i forvejen
meget dyrt her i landet.

Jeg overvejer at købe et optik Canon 17-40mm f/4L hos
http://www.essential-systems.de/ og de skriver på deres hjemmeside man får
100 Euro retur fra Canon ved indsendelse af de nødvendige oplysninger.

Nu er der jo ingen tvivl at udstyret er købt i Tyskland, og derfor opfylder
kravet med hensyn til hvor kampagnerne løber, men vil Canon overfører
pengene til en Dansk bank, eller evt. sende en check til Danmark.

Problemet er at man ikke i adressefeltet kan opgive en Dansk adresse.

Findes der nogle i gruppen som har draget fordel af disse tilbud, og har
fået penge tilbage?

mvh
peg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-04-05 15:51

In article <4253d13f$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peg wrote:
> [...]
> kan jo undre sig over at Danmark ikke er med, udstyret er jo i forvejen

fordi cash-back kampagner ikke er lovlige i DK, og der er også snak
om at gøre dem ulovlige i USA.

Hvis Canon vil give rabat, så kan de bare gøre det, og afregne med
forhandleren.

> [...]
> kravet med hensyn til hvor kampagnerne løber, men vil Canon overfører
> pengene til en Dansk bank, eller evt. sende en check til Danmark.

Sandsynligvis.

> Problemet er at man ikke i adressefeltet kan opgive en Dansk adresse.
>
> Findes der nogle i gruppen som har draget fordel af disse tilbud, og har
> fået penge tilbage?

Kun i USA med andre leverandører.

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-04-05 15:56

Povl H. Pedersen wrote:

> fordi cash-back kampagner ikke er lovlige i DK, og der er også snak
> om at gøre dem ulovlige i USA.

Er du helt sikker? Braun kører pt en cash-back kampagne på deres
eltandbørster i Danmark. Det ville dog være dejligt med et forbud, også i
USA, det må være et helvede at være forbruger derovre med det cash-back,
mail-in, coupon-helvede.

> Hvis Canon vil give rabat, så kan de bare gøre det, og afregne med
> forhandleren.

Det ville være noget smartere - eller bare sænke engrospriserne.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen

Fra : michael bs

Dato : 06-04-05 15:55

"Peg" <peg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Problemet er at man ikke i adressefeltet kan opgive en Dansk adresse.
>
> Findes der nogle i gruppen som har draget fordel af disse tilbud, og har
> [...]
Nej, for danskere bosiddende i DK kan ikke drage fordel af rabatsystemet.
Sygt men sandt, så vidt jeg har kunnet finde ud af det.

mvh Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-04-05 17:29

Peg wrote:

> Findes der nogle i gruppen som har draget fordel af disse tilbud, og har
> fået penge tilbage?

Hej Peg, dit spørgsmål er rimmelig uddebatteret i en tidligere tråd,
og så er emnet egenlig temmelig off-topic i denne gruppe, som
handler fotografering.

Du lægger op til en forbrugerpolitisk debat, og den hører faktisk
hjemme i news:dk.forbruger - så forsæt venligst i den gruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 06-04-05 23:02

> [...]
>
> Du lægger op til en forbrugerpolitisk debat, og den hører faktisk hjemme i
> news:dk.forbruger - så forsæt venligst i den gruppe...

Hvis du ikke er admin på en af newsserveren så hold din k... med det off
topic brok, hvis du ikke gide læse det så lad være, så slipper vi andre for
dit brok.

Peter Michael Nielsen

Fra : Peg

Dato : 07-04-05 08:21

"Peter Michael Nielsen" <pmn@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke er admin på en af newsserveren så hold din k... med det off
> topic brok, hvis du ikke gide læse det så lad være, så slipper vi andre
> [...]

Tak for jereres kommntar. Jeg forsøger at bestille et Optik, og så må jeg jo
se om det lykkedes.

Til Peter, jeg giver dig helt ret, men det bedste vil nok være helt at
inorerer den type indlæg.

hilsen
peg

Fra : michael bs

Dato : 07-04-05 10:20

"Peg" <peg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for jereres kommntar. Jeg forsøger at bestille et Optik, og så må jeg
> jo se om det lykkedes.

Lad endelige høre om du har succes med det. Det har stor interesse for mig
og mange andre her inde.

mvh Michael

Fra : Peer K

Dato : 06-04-05 20:03

Peg wrote:

> Nu er der jo ingen tvivl at udstyret er købt i Tyskland, og derfor opfylder
> kravet med hensyn til hvor kampagnerne løber, men vil Canon overfører
> pengene til en Dansk bank, eller evt. sende en check til Danmark.

Jeg fik 100 euro cashback for mit 300D købt hos Technikdirekt. Der lå en
kupon i kassen, som jeg indsendte sammen med en kopi af kvitteringen. Et
par uger efter fik jeg en check, som jeg indløste i min bank (dog for et
klækkeligt gebyr fordi den var udenlandsk).

--
Peer K
http://photoblog.klercke.dk